Senaste nytt

Rimowa

Anfield

Medlem
Hej !

Funderar på att köpa en sådan här !
Någon som använder detta märke ! är ni nöjda ?
Vart är bästa stället att köpa dom ?

Rimowa.PNG
 

bossefin

Medlem
Lite OT men - en god kamrat som flyger över pölen mycket ofta har en Rimowa resväska. I höstas så skulle han ansluta till mig i MIA för lite RnR. Skulle flyga Swiss -men handling agent vägrar låta väskan gå ombord då den ser för bucklig/använd ut => säkerhetsrisk. (den höll klart ihop och dessutom hade han band runt väskan). Efter mycket dividerande beslutar supervisor att den får gå ombord - då är det dock nära till att gaten stängs. De ringer till gate som då meddelar att det inte finns plats (!) för väskan. Min kamrat blir sålunda strandsatt och får till slut tag på en DY biljett och kan anlända 6 timmar sen. Trodde själva idén med Rimowa var att de ska se använda ut...
 

Stockholmer

Medlem
Ja

Ja

Tyska webshoppar som exempelvis koffer24.de som även levererar gratis till Sverige.. bra pris men trixigt om man vill returnera väskan...
 

rvarttinen

Medlem
Använt Rimowa Al-väskor (både kabinväskor och större som checkas in) några år nu...mycket nöjd... Kolla in tråden med "bc-tagg på egen väska"
(trög förbindelse just nu. Annars skulle jag lagt dit en länk).
 

staff

Medlem
Jag har exakt samma vaska som i toppinlagget. Riktigt nojd. Enda nackdelen som nagon annan ocksa har namnt ar att det inte finns nagra ytterfack.
 
Toppen