Senaste nytt

Kan vi besöka alla världens länder 2017? (Karta)

Once56

Medlem
Jamaica. Vet inte om det är avprickat än, men om inte, håll tillgodo! (Drinken är en "Bob Marley", smakade riktigt illa!)
 

Attachments

  • IMG_3344.JPG
    IMG_3344.JPG
    47,3 KB · Visningar: 216

Gus

Medlem
OT: Var bodde ni och var det något ni rekommenderar?
Vi bodde på Hampton by Hilton Minsk City Centre. Rekommenderas starkt, speciellt eftersom hotellet endast kostar 5000 Hiltonpoäng per natt! Vårt plan avgick kl. 5 på morgonen så tyvärr kunde vi inte prova frukosten (stannade bara en natt, delsträcka i en eurobonus Award). Läget var bra, bredvid tågstationen, med promenadavstånd till Självständighetens torg. Bar och restaurang på hotellet.
 

flybob

Medlem
Jovisst! Vi är nyss hemkomna från Vitryssland! :) Här är dottern på självständighetens torg i Minsk. Bilden togs precis före hon började klättra upp på Lenin-statyn och en militärvakt skällde ut henne! 

Landet var för övrigt det sista landet i Europa för mig! :) Visa bifogad bild 66421

Armenien verkar inte vara avprickat! Vi var där och kikade på kloster i förra veckan!

Visa bifogad bild 66427

Haha, love it!

Kollade snabbt på kartan och kan fylla på med följande länder som jag har besökt i år: Lesotho, Zambia och Zimbabwe.
Snyggt, ibockat.

Slappade på Cypern, grekiska sidan, i månadsskiftet april/maj
Toppen, Europa är nästan klart!

Jamaica. Vet inte om det är avprickat än, men om inte, håll tillgodo! (Drinken är en "Bob Marley", smakade riktigt illa!)
Grymt. Den ser inte supergod ut.

Marocko kan bockas av, var där sista veckan i juli.
Avbockad!
 

Kris

Medlem
Hur får du det till ett eget land? Förenade Arabemiraten var ett av de första länder som prickades av i denna tråd.
Jag har aldrig påstått att det är ett eget land. Som påpekats tidigare i tråden finns det en länk i första inlägget. Om man klickar på den får man upp en lista som även listar vissa områden som inte är suveräna stater. Det är i alla fall den lista jag får upp. Om vi inte går efter den listan kanske moderator kan ändra till en annan referens. Alternativt att administratören markerar alla områden som redan är täckta av de suveräna stater som besökts.
 
Toppen