Senaste nytt

Hotelltips i Phuket för sol och bad?

Malu

Medlem
Då jag bokat in en vintersemester med Thais Premium Economy-deal (direktflyget ARN-HKT) till vintern är det nu dags för det traumatiska hotellbokandet. ;) Stora variationer på priserna runt jul och nyår ser jag. En del hotell passar på att ta ut rena fantasipriser, medan andra kör vanlig "high season" även över helgerna.

Ni har säkert en massa bra tips på hotell i den här regionen - Phuket, Krabi, PhiPhi, Lanta etc?! Vår fokus är på bad och vila, så de "vanliga" områdena från Patong och söderut hoppar vi gärna över den här gången. Ett hotell som verkar trevligt är Cape Panwa Hotel (Cape Panwa Hotel | Luxury Phuket Beach Hotel, Villas, Resort and Spa) - nyrenoverade rum och ligger på östkusten söder om Phuket Town. Precis intill ligger Radisson Blu Resort Phuket, men det har fått lite blandade recensioner ser jag på Tripadvisor. Annars kanske det varit ett tillfälle att nyttja sina CC-points?!

Tänkte också ta med familjen ner till Singapore några dagar genom att flyga HKT-SIN-HKT med Tiger. Riktigt vettiga priser kring tusenlappen per person, även under helgerna. Några tips här? Ska man undvika Singapore under själva julhelgen eller nyårshelgen?
 

Traveller

Medlem
Kolla in Karon beach resort. Lagom lyx, agom allt och på stranden... Prata med Ling Ling och hälsa från mig :)
 
Last edited:

CaptainM

Medlem
Jag håller till viss del med Björnström att Phuket är fördärvat men det gäller främst västkustens chartermål som Patong, Kata, Karon och till viss del även Kamala.
Vi har hyrt hus på Phuket ett antal år, en schysst villa vid Chalong/Rawai med egen pool och wifi, kan rekas men nu var det ju hotell ni efterfrågade.
Vi har bott uppe på Renaissance på Mai Khao beach. En lugn och tämligen öde strand. Nackdelen är att det finns ingenting utanför hotellets grindar. Hotellet i sig var helt ok. I närheten ligger JW Marriot och Sala, vilka vi var inne och rekade. De verkar också helt ok.

Strax söder om Mai Khao ligger Nai Yang, som är lite mer busy och hyfsat många restauranger. Här ligger Indigo Pearl. Har aldrig bott där men gått en runda inne på resortet och det verkade ok.

Finaste beachen på Phuket enligt mig är Nai Harn, längst söderut. Ligger ett Club Med precis bredvid.
Bäst Thai-käk får du nere på Rawai på thai-schappen längs beachen.

Trevlig resa!

Off topic så drar vi till Thailand först vecka 44 i en vecka sedan vecka 8-9, bägge resorna med Thai PE.
Höstveckan blir 5 nätter på Intercontinental Hua Hin Resort och 2 nätter på Shangri-La i Bangkok.
Vinterresan blir till Samui med två veckor på Hansar på Bophut, eventuellt tar vi sista veckan på Mae Nam
 

Traveller

Medlem
Menade Karon Beach Resort... Paddan är ibland nyckfull att skriva på.
Det är riktigt bra och ligger vid stranden med egen pool, massage, restaurang på kanten
till stranden, solnedgång, bra frukost och alltid vänliga. Barnvänligt men har aldrig varit störd
av några där. Shoppingen, som också är när, känns långt bort här. Jag har ofta bott där och dom känner
mig väl. Du ska försöka få rum 119, 120, 121 eller 122. Hotellet är 100 procent Thai men drivs av
Holländare. En annan bra sak är att detta hotell är inte stort, nackdelen dock att det ofta är fullt så det kan vara svårt med rum om man bokar sent.
 
Last edited:

Traveller

Medlem
Vill ni ha det ultimata och ensliga så kan man hyra en av öarna vid Similan islands. På en av öarna, som i detta fall ägs av kungen, kan man bli avsläppt och upphämtad. Det man ar kvar är ensamheten/tvåsamheten underbart fina stränder och rikligt med mat som ingår i hyran.

Är ni dykare så rekommenderar jag starkt några dagar på en Liveonboard dykbåt runt Similan islands. Här har jag sett Hajar, Valhaj, giant trump, rockor osv... Många riktigt bra dyk.
 
Toppen