Senaste nytt

Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs...

henke12

Medlem
En konkurs innebär inte att flygbolaget per automatik avslutar sina flygningar. Än så länge är inget sagt om/när Air Berlin avslutar sim verksamhet.

På rak arm kan jag bara komma på Spanair och Malev som hastigt avslutat sina åtaganden efter konkurs när det gäller större bolag med internationell/interkontinentalt verksamhet.

Sabena (SN Brussles) och Swissair (Swiss) är minns jag inte hur "övergången" till de nya bolagen hanterades.
Kan mkt väl gå fort

Sterling, flyme...
 

Ping

Medlem
F** där försvann mitt tillgodo hos AB, hade även halvvägs kvar till upgrade. Hoppas något annat bolag utökar flygningarna till Tyskland snarast.
 

Kimpe

Medlem
Väntar på en bekräftad utbetalning gällande ett inställt flyg från Air Berlin. Den är väl bara att glömma antar jag.
 

NyfikenGrau

Medlem
Alitalia, Air Berlin kanske snart dags att ta farväl för det tredje hopplösa fallet som ständiga besparingskampanjer inte biter på...SAS !

Möjligt, men jag föredrar ju dessa alla dagar i veckan framför vad som förmodligen kommer istället; en marknad där nästan alla inomeuropeiska linjer utom hubbmatningslinjer körs av Eurowings, Easyjet etc. Brussels är ju också på väg att göras om.
 

Taggen

Medlem
Intressant huggsexa om det som blir kvar. Jag antar att AirBerlin sitter på många värdefulla slotar samt en bakväg in på den tyska markanden.
 
Vad händer med alla mina TopBonus poäng nu??? Sorligt nog försvinner min OW Emerald nu med antar jag (Var det absolut lättaste bolag och få högstatus med).

Någon som har tips om man kan matcha till annat OW bolag? Har Star A* Gold redan så har OW som backup.

Jag sände en förfrågan till Finnair igår och fick svar idag att de för tillfället inte har någon matchningskampanj och att de därför inte kan matcha min status.
 
Toppen