Senaste nytt

Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs...

Johan010

Medlem
Synd för Air Berlin var/är riktigt bra
Men detta skapar utrymme för hemtrevliga SAS. Nu måste SAS lägg full gas mot Berlin. Finns mycket hämta där
Lufthansa är också en spelare jag inte räknar bort, de var inne en kort runda hösten 2013, dock utan framgång
 

crown

Medlem
Synd för Air Berlin var/är riktigt bra
Men detta skapar utrymme för hemtrevliga SAS. Nu måste SAS lägg full gas mot Berlin. Finns mycket hämta där
Lufthansa är också en spelare jag inte räknar bort, de var inne en kort runda hösten 2013, dock utan framgång
Ja, det kanske kan öppna upp för en ny satsning från Göteborg även. Sas fick ju lägga ner det försöket då airberlin var för starka.
 

NyfikenGrau

Medlem
Mycket intressanta frågor som kommer upp. OneWorld blir ju nu om möjligt ännu sämre inom Europa, detta när de redan hade sämst täckning av allianserna. Byta i Madrid, Helsingfors eller varför inte Heathrow utanför Schengen? Smidigt värre.
 

Dr. Miles

Expert
Mycket intressanta frågor som kommer upp. OneWorld blir ju nu om möjligt ännu sämre inom Europa, detta när de redan hade sämst täckning av allianserna. Byta i Madrid, Helsingfors eller varför inte Heathrow utanför Schengen? Smidigt värre.
Efter Malevs fall och nu med Airberlins fall, har oneworld inga vettiga baser i centrala del av Europa.
På det viset det var synd att IAG inte lyckades att köpa upp SWISS. Det hade varit en bra komplettering.
 

NyfikenGrau

Medlem
Aha, det med Swiss hade jag missat. Ja, något i Centraleuropa hade de ju behövt om de vill konkurrera om inomeuropeisk trafik.

Ska också bli intressant att se vem som får slottarna på (relativt) attraktiva terminal A på Tegel, gissar på Air France/KLM som var på A förr men numera trängs med SAS på sunkiga D.

Tillägg: Och långdistanstrafiken?? De kör ju en hel del till USA.
 
Toppen