Senaste nytt

Award med Asiana

Har varit nyfiken på Taipei och sugen på att testa Asiana First så slog slag i saken och bokade en trip i slutet av oktober med en 2-4-1. Flyger ARN-FRA-ICN-TPE ToR där FRA-ICN är i Asiana First. ICN-TPE blir Thai i C med 5h stopp i Seoul. Jag anländer i ICN 26/10 12:20 och det finns ett direktflyg med Asiana 14:20 OZ713 som också verkar ha gott om plats när jag kollar på expertflyer. Vore grymt skönt om man kunde komma med på det istf att hänga i 5h och vänta på TG635 17:30. Dessutom är chanserna bättre att få hänga i Asiana First Loungen om man flyger vidare med Asiana. Frågan är då om någon vet vad Asiana har för policy för att släppa awardsbiljetter alt har ngt tips på hur jag kan komma med på det flyget?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Har varit nyfiken på Taipei och sugen på att testa Asiana First så slog slag i saken och bokade en trip i slutet av oktober med en 2-4-1. Flyger ARN-FRA-ICN-TPE ToR där FRA-ICN är i Asiana First. ICN-TPE blir Thai i C med 5h stopp i Seoul. Jag anländer i ICN 26/10 12:20 och det finns ett direktflyg med Asiana 14:20 OZ713 som också verkar ha gott om plats när jag kollar på expertflyer. Vore grymt skönt om man kunde komma med på det istf att hänga i 5h och vänta på TG635 17:30. Dessutom är chanserna bättre att få hänga i Asiana First Loungen om man flyger vidare med Asiana. Frågan är då om någon vet vad Asiana har för policy för att släppa awardsbiljetter alt har ngt tips på hur jag kan komma med på det flyget?
Det är bara att vänta och se, släpps det award-platser på det tidigare flyget med Asiana kan du boka om till det. Förslagsvis lägger du en bevakning på detta i expertflyer så slipper du själv gå in varje dag och leta.
Du kommer inte kunna snacka dig till att de ska släppa fler platser, händer det så händer det.

Vad du kan göra på flygplatsen är ju att fråga om du får åka med ett tidigare plan, men jag skulle gissa att dina chanser är mikroskopiska att få igenom en sådan begäran, men fråga kan man ju alltid och sen acceptera ett nej.
 
Det är bara att vänta och se, släpps det award-platser på det tidigare flyget med Asiana kan du boka om till det. Förslagsvis lägger du en bevakning på detta i expertflyer så slipper du själv gå in varje dag och leta.
Du kommer inte kunna snacka dig till att de ska släppa fler platser, händer det så händer det.

Vad du kan göra på flygplatsen är ju att fråga om du får åka med ett tidigare plan, men jag skulle gissa att dina chanser är mikroskopiska att få igenom en sådan begäran, men fråga kan man ju alltid och sen acceptera ett nej.

Yes, antar det. Kan man lägga in bevakning på award seats i expertflyer? Har en annan tanke att flyga in med Lufthansa First som anländer en timme tidigare och sen ta ett senare direktflyg med EVA till TPE. Då får jag nästan en heldag i Seoul och då är värt att ta sig in till stan och turista lite. Dessutom får jag testa EVA C som ska vara riktigt bra och kan hänga i Lufthansa First Terminalen i FRA. Bara positivt mao :)
 

palmen

Moderator
Kan man mixa award med köpe biljett utan att det blir en open leg? Ställer det inte till det om man inte kommer med en del av rutten?
Jag flyger ju ToR med en 2-4-1.
Det går inte att blanda in fler biljetter i resan. Det du har bokat på din 2-4-1 bokning är det som du måste resa, väl i Taipei kan du ju dock göra vilka utflykter du vill med andra flyg så länge du hinner med planet hem från Taipei (eller vilken stad du nu flyger hem ifrån).
Du kan som sagt inte skippa en flight i en resa, då avbokas alla efterföljande flighter.
 

JensE

Medlem
Jag har suttit och monitorerat tillgänglighet på Asiana under en längre tid för att boka nästa sommaresa.
Hittar ingen tillgänglighet för FRA-ICN efter den 13e Juli 2018 och detta datum justeras inte under den månad jag kollat.
Någon som har koll när dom släpper reward seats?
 
Toppen