Senaste nytt

Bonuspoäng Köpenhamn-Peking-Köpenhamn i business class

Kristofer

Medlem
Jag har rest mycket med barn och det är även jobbigt som förälder när man känner att man stör andra passagerare.

Det brukar räcka för att hålla mig lugn. :) När man ser att föräldrar verkligen gör allt de kan för att försöka lugna ned sina barn, har jag inga större problem med lite skrik. Däremot den kategorin föräldrar som fullständigt struntar i att barnen för liv, beter sig direkt oförskämt tycker jag.
 

Axelzon

Medlem
Tack Roger och Alx. Allt är en frågan om personlig tolkning.. och tolerans... Av många resor om året har jag tre tillsammans med familjen. Så för mig är det inge problem att se till att underhålla eller stimulera dem under dessa, så att de andra i planet inte känner att barnen är störiga.. Förlåt... nu var jag dum..

(Vi har haft många resor med 4åringen sedan han föddes, han har varit underbar, aldrig sagt eller tjutit. Tvärtom varit en del av en annan avlägsen underhålling ombord.)

Jag förstår vad du menar (indirekt).. Men vad det handlar om är precis om vad ni säger.. har man med ungar ombord så måste/skall man ta ansvar (om barnen inte är väldigt ovanligt lugna i denna låga ålder) och stimulera dem med sysselsätting. Men igen kan man inte leva med att det finns andra resenärer i olika åldrar eller med olika beteenden omborg, så stannar man hemma eller så ringer man till NetJets så fixar de galoppen.

Tack

P.S. Roger J... Förstår vad du menar med tillgängligheten på bonus resorna... Försökte få ut familjen när som via BKK (Sep-Dec), omöjligt.. Men hittade via PEK... ToR PEK - KUL var inga problem däremot..
 

Alx

Medlem
Med "Burn-off voucher" menas i detta fall en voucher som man får från American Express EuroBonus efter att ha spenderat 150Tkr inom ett år. Vouchern ger 2-4-1 när du tar ut EB poäng på valfri SAS destination.
 

Sakoz

Medlem
Eller om du åker själv så får du 50% poängrabatt som ARN-EWR går väl på 90.000 poäng ToR i businessclass men med vouchern betalar man då bara 45.000 poäng.
 
Toppen