Senaste nytt

Ändring/Avboknkng av resa bokad med Avios?

henke12

Medlem
Tack doktorn!!
Enligt min tidigare erfarenhet, om summan av skatter & bränsletillägg är lägre än avbokningsavgiften (350 SEK per person för svensk registrerad medlem), British Airways debiterar inte mer än den summan.

T ex du har betalat 9.000 avios + 220 SEK för en enkelvägs bonusresa.
Du avbokar bonusresan minst 24 timmar före avresa.
British Airways betalar inte tillbaka 220 SEK till dig, men de debiterar inte heller mellanskillnaden 130 SEK.
 

Fredrik

Medlem
Är det någon annan som lyckats avboka en bonusresa nyligen? Har bokat en resa med AA som jag vill avboka då jag hittade något mer spännande. Tyvärr säger ba.com bara Fel när jag försöker. Det ges inte någon specifik information vad felet är.

Måste jag ringa in eller är det något annat?
 

Senator

Moderator
Är det någon annan som lyckats avboka en bonusresa nyligen? Har bokat en resa med AA som jag vill avboka då jag hittade något mer spännande. Tyvärr säger ba.com bara Fel när jag försöker. Det ges inte någon specifik information vad felet är.

Måste jag ringa in eller är det något annat?

BA.com är hopplöst med avbokningar i alla lägen. Jag måste alltid ringa in
 
Är det någon annan som lyckats avboka en bonusresa nyligen? Har bokat en resa med AA som jag vill avboka då jag hittade något mer spännande. Tyvärr säger ba.com bara Fel när jag försöker. Det ges inte någon specifik information vad felet är.

Måste jag ringa in eller är det något annat?

Jag fick liknande fel. Behövde ringa in, och de fixade det åt mig. Eller, det verkade som om jag fick tillbaka mina Avios, men bokningarna låg kvar åtminstone i Appen och påminde mig om incheckning osv.
 

Dr. Miles

Expert
Om man redan har en bokning med British Airways som man har betalat med Avios&Pengar, kan man då ändra den i efterhand till att enbart vara betald med Avios (förutom skatter)? Jag har en en bokning och med 50% rabatten inser jag att jag skulle kunna spara en tusing.
Du bör kunna ändra bonusresan genom att betala 350 SEK (för registrerad medlem i Sverige) fram till 24 timmar före avresan.

Reward flight booking and service fees | Executive Club | British Airways
 

Vstgn

Medlem
Har booket en reward flight Cph-Jfk 20/9 på World traveller plus
Er det muligt at upgradere til club World Lhr-Jfk eller skal Cph-Lhr med?

Og hvad er prisen ca.
 

agehall

Medlem
Om det finns awardplatser så bör du kunna boka om till business. Priset har jag inte i huvudet, men du kan kolla upp det på BAs hemsida.
 

karho

Medlem
Hur lång tid tar det att få tillbaka sina Avios om man avbokar en resa?

Jag ska eventuellt boka en resa i WT+ med Avios, men hoppas på det öppnas CW på en annan flygning samma dygn, då vill jag hellre ha den. Därför undrar jag, har inte Avios nog till båda, så måste ha tillbaka dem från den första bokningen för att kunna göra den andra. Är BAEC Blue och flyger från Dubai till Stockholm via London om det gör någon skillnad.
 
Toppen