Senaste nytt

Lufthansa Miles & More eller SAS Eurobonus?

Suddi

Ny medlem
Hej

(Först vill jag seja att jag är lite dyslektisk så snälla häng inte upp er på felstavningar)

1. Jag funderar på att boka resa med Lufthansa är EBS. Hur gör jag för att få eurubonus poäng?

2. Är det bäst att samla eurubonus eller miles? Är bara medlem i eurubonus idag.

3. Hur bokas en bonusresa med Lufthansa?

Tack på förhand
 

MrDollar

Medlem
Hej och välkommen!
FInns en hel del bra trådar i Sas & eurobonus forumet för att boka award med Lufthansa, kolla där så hittar du all info om just det
 

palmen

Moderator
Hej

(Först vill jag seja att jag är lite dyslektisk så snälla häng inte upp er på felstavningar)

1. Jag funderar på att boka resa med Lufthansa är EBS. Hur gör jag för att få eurubonus poäng?

2. Är det bäst att samla eurubonus eller miles? Är bara medlem i eurubonus idag.

3. Hur bokas en bonusresa med Lufthansa?

Tack på förhand
1: När du bokar med lufthansa får du lägga in ett frequent flyer nummer och kan då välja eurobonus och lägga in ditt nummer. Om du inte kan göra det vid bokning går det bra att göra på flygplatsen när du checkar in.

2: Beror helt på resmönster, flyger du mycket business på longhaul så är Miles & More bra, annars om du flyger mer i ekonomi och ofta med SAS så är Eurbonus troligtvis överlägset

3: Du kontaktar alltid det bolaget som du har poäng hos, har du SAS poäng och vill boka någon lufthansa flygning med poäng så kontaktar du SAS som gör bokningen åt dig.
 

Datzun

Ny medlem
Hej! Osäker på om det är relevant att start en ny tråd, så jag postar här.
Jag har EB guld, men åker troligen lika mycket med Lufthansa, och mer kommer det att bli. Jag grejade därför nyss ett medlemskap i Miles and More på lägsta nivå, som jag tänkt börja använda för att samla poäng. Jag har för avsikt att behålla Guld i Eurobonus, men når troligen inga högre höjder inom M&M.
Vad händer när jag bokar min flight med Lufthansa till Saudi; kan jag använda mina fördelar med EBG såsom lounge access mm, trots att jag använder M&M på lägsta nivån?
Icke initierad, tacksam för all hjälp :)
 

Abbs

Medlem
Hej! Osäker på om det är relevant att start en ny tråd, så jag postar här.
Jag har EB guld, men åker troligen lika mycket med Lufthansa, och mer kommer det att bli. Jag grejade därför nyss ett medlemskap i Miles and More på lägsta nivå, som jag tänkt börja använda för att samla poäng. Jag har för avsikt att behålla Guld i Eurobonus, men når troligen inga högre höjder inom M&M.
Vad händer när jag bokar min flight med Lufthansa till Saudi; kan jag använda mina fördelar med EBG såsom lounge access mm, trots att jag använder M&M på lägsta nivån?
Icke initierad, tacksam för all hjälp :)
Går generellt inte att dubbeldippa, föreslår att du satsar helhjärtat på ett program. Om du inte flyger mycket högre klassar i M&M går nog Eurobonus högre och ger bättre utdelning.
 

Datzun

Ny medlem
Ok, tack för svar! Hur blir det då med lounge access vid EBG men biljett till Lufthansa köpt med M&M? Någon som vet?
 

palmen

Moderator
Ok, tack för svar! Hur blir det då med lounge access vid EBG men biljett till Lufthansa köpt med M&M? Någon som vet?
Vad menar du med att köpa med M&M, att man betalar med poäng från Miles & More? I så fall blir det väl en bonusresa och då ska det ju inte vara några problem att lägga in dit EBG i bokningen då du ändå inte får några poäng. Eventuellt måste ditt EBG läggas in vid checkin på flygplatsen.
 
Toppen