Senaste nytt

Boka en rolig resa i 50 års present till min bror i oktober

nickhell

Ny medlem
Hej,
En frekvent läsare av detta forum och inser att det finns massa fantastiska förmågor som skulle kunna hjälpa mig. Jag vill överrska min älskade storebror med resa i 50 års present. Jag vet att han gärna skulle åka till Tokyo men är öppen för "intressanta destinationer med bra flyg" under oktober.

Jag free basar lite innan mallen: jag vill resa i oktober och har 2-4-1 vouchrar och tillräckligt med poäng, så efter att läst forumet så verkar lufthansa first intressant :). jag är just nu flexibel i oktober men jag behöer nu låsa vilken vecka som vi skall resa och behöver er hjälp för att hitta lämplig resa som har stor chans till F
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Helst tokyo (men andra platser med hög sannolikhet för F är intressant)
  • När vill/behöver du resa ut? Oktober
  • När vill/behöver du komma hem? Oktober
  • Hur länge vill du vara borta? 6 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? F, dvs hög sannolikhet för LH F, men annars business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Vad är din budget? (per person) på poäng med 2-4-1 men annars ingen tak
  • Vad är det viktigaste för dig? bekväm resa till destinationen med få byten
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej

tackar
Nicklas
 

jsn

Medlem
Last edited:

Tonton

Medlem
Hej @nickhell och roligt att se att du skriver ditt första inlägg!

Som du säkerligen vet så öppnar LH F upp sina platser först upp till två veckor innan avgång.

Om jag var er så skulle jag boka en resa som tex är följande:
ARN-FRA-ICN-HND, HND-ICN-FRA-ARN

Sedan så skulle jag helt enkelt försöka boka om ena sträckan till LH F (förslagsvis FRA-HND eller tvärtom) när avgångdatumet närmar sig.

Jag hittar just nu tillgång på följande för två personer:
FRA-ICN: Dagligen 16-31 oktober (Asiana First)
ICN-FRA: I princip dagligen 9-31 oktober (Asiana First)

Om jag var er så skulle jag, om möjligt, välja Lufthansa åt ena hållet och Asiana åt andra. Roligare att prova två bolag!
 

MartinH

Medlem
Det där ska inte vara nåt problem att få till. Det finns ofta 2 platser på FRA/MUC-HND.
Just nu finns det faktiskt 2 platser på ett par avgångar HND-FRA-HND med ANA närmsta 10 dagarna, vilket är ovanligt om jag förstått rätt. Hade vart en fullträff med Lufthansa F dit och ANA F hem!
 

palmen

Moderator
Hej @nickhell och roligt att se att du skriver ditt första inlägg!

Som du säkerligen vet så öppnar LH F upp sina platser först upp till två veckor innan avgång.

Om jag var er så skulle jag boka en resa som tex är följande:
ARN-FRA-ICN-HND, HND-ICN-FRA-ARN

Sedan så skulle jag helt enkelt försöka boka om ena sträckan till LH F (förslagsvis FRA-HND eller tvärtom) när avgångdatumet närmar sig.

Jag hittar just nu tillgång på följande för två personer:
FRA-ICN: Dagligen 16-31 oktober (Asiana First)
ICN-FRA: I princip dagligen 9-31 oktober (Asiana First)

Om jag var er så skulle jag, om möjligt, välja Lufthansa åt ena hållet och Asiana åt andra. Roligare att prova två bolag!
Jag skulle också följa detta förslag, boka redan nu något med Asiana i First till Seoul och sedan vidare till Tokyo med ANA/Asiana. På så vis har du säkrat upp resan att den blir av. Rent generellt kan man säga att det är större chans att det öppans upp F mitt i veckan då det ofta är färre som åker just då. Både Tokyo och Seoul har tidigare haft bra möjligheter till att få till F med Lufthansa med 14 dagar till avgång. Det går att kombinera med att flyga ARN-FRA-MUC-HND tex om du inte kan åka direkt från Frankfurt till Tokyo, på så sätt får ni ändå besöka FCT i Frankfurt om ni lägger in ett tillräcklgit långt stopp där.
 
Det där ska inte vara nåt problem att få till. Det finns ofta 2 platser på FRA/MUC-HND.
Just nu finns det faktiskt 2 platser på ett par avgångar HND-FRA-HND med ANA närmsta 10 dagarna, vilket är ovanligt om jag förstått rätt. Hade vart en fullträff med Lufthansa F dit och ANA F hem!
Precis. Jag kan verkligen rekommendera ANA F. Får ni tag på två platser (hemåt, och med dagflyhet), så skulle jag knipa dem direkt. Vägen dit kan man kanske prova Asiana (som har lämpligare avgångstid från FRA sist jag kollade). Byt sedan utresan till Lufthansa om det går.
 

nickhell

Ny medlem
Tack för hjälpen. Det löste sig med F Min brors min när han fick reda på Tokyo var bra men när Porschen stod vid planet i FRA... Pric
8f8c8fb66499477e8af4819699683204.jpg
eless!
 
Toppen