Senaste nytt

Försökte uppgradera för poäng i förväg

Isoladan

Medlem
Hej,

Försökte precis uppgradera min flight CPH-NRT den 27:e juli, från Eco Extra till Business, men det lyckades inte. Det fanns inga award seats kvar tydligen. (Jag trodde dumt nog att man kunde uppgradera för 50.000 poäng i förväg så länge det fanns platser kvar.. :rolleyes: Har 300.000 poäng som jag tydligen aldrig lyckas bli av med...)

Vet någon om det släpps fler award seats närmare avgång?
Hur stor är chansen att lyckas uppgradera på flygplatsen? Några tips? :confused:

Flyger Business hem, har jag någon som helst "förtur" eller större chans att lyckas pga av detta?

Tack på förhand!
 

Najk

Medlem
Min erfarenhet är att det går uppgradera på flygplatsen även om det inte går i förväg. Har du Status typ EBS/EBG/EBP ökar dina chanser om det är fler än du som vill göra det på flygplatsen.
 

Najk

Medlem
Ja, var på plats tidigt och säg till vid incheckningen så lägger de in det. Sedan på CPH är det en speciell disk vid boardingen (iaf när det är avgång till USA) där de hanterar uppgraderingar och ändringar.
 

011430121

Medlem
Hej,

Försökte precis uppgradera min flight CPH-NRT den 27:e juli, från Eco Extra till Business, men det lyckades inte. Det fanns inga award seats kvar tydligen. (Jag trodde dumt nog att man kunde uppgradera för 50.000 poäng i förväg så länge det fanns platser kvar.. :rolleyes: Har 300.000 poäng som jag tydligen aldrig lyckas bli av med...)

Vet någon om det släpps fler award seats närmare avgång?
Hur stor är chansen att lyckas uppgradera på flygplatsen? Några tips? :confused:

Flyger Business hem, har jag någon som helst "förtur" eller större chans att lyckas pga av detta?

Tack på förhand!

Det kostar 20 000 på flygplatsen
 

Luchtii

Medlem
Det kostar 20 000 på flygplatsen

Är det så stor skillnad att göra det på flygplatsen? Jag har funderat en del på att uppgradera våran flight från PEK till SYD med CA men jag hittar ingen information på om hur mycket det skulle kosta. Finns inte specat Östra asien > Oceanien på uppgraderings-charten. Någon som har en aning om kostnad?
 

Dr. Miles

Expert
Är det så stor skillnad att göra det på flygplatsen? Jag har funderat en del på att uppgradera våran flight från PEK till SYD med CA men jag hittar ingen information på om hur mycket det skulle kosta. Finns inte specat Östra asien > Oceanien på uppgraderings-charten. Någon som har en aning om kostnad?

Du kan inte uppgradera din Air China flight med EuroBonus poäng vid incheckning.
Däremot kan du uppgradera Air China flight i förväg med EuroBonus poäng. Om din Air China flight är bokad i Y, B eller C, D klass.

Mer info kan du hitta här: Boka uppgradering för poäng med SAS och Star Alliance - SAS
 

Luchtii

Medlem
Jo bokningsklassen har jag koll på, så det ska inte vara något problem. Däremot så finns det inte specat på länken du postade hur mycket det kostar för min rutt. Men det borde väl landa runt 30K per person då. Men då kanske jag satsar dom på en intra-oceanien-bonusresa istället!
 

TheEagle

Medlem
Verkar ju finnas gott om platser just nu i C eftersom antalet platser kvar inte skrivs ut på sas hemsida. Då är det bara vara på flygplatsen i god tid och säga till att man vill uppgradera för poäng. Är man EBG/EBP är chanserna stora.

Annars kan man ju köra en betald uppgradering via OptionTown. Från Y till C brukar inte kosta så mycket. Dessutom får man ju mer poäng då.
 
Toppen