Senaste nytt

Nytt Amex Eurobonus-kort och kontantuttag

Cilly

Ny medlem
Nyregistrerad men hängt här ett tag och läst alla kloka frågor och svar! Jag hoppas att någon kan svara på min fråga.
Jag har nyss skaffat ett Amex Eurobonus-kort (väntar på att få hem det). Då jag redan har Amex sedan tidigare, gäller fortfarande 6-månadersgränsen avseende kontantuttag för eurobonuskortet eller slipper jag det?
 
Hej Cilly, välkommen! Har du haft ett annat Amex i mer än sex månader så ska du kunna ta ut kontanter direkt. Så här står det på Amex sida: Du behöver ha varit medlem hos American Express i minst sex månader för att kunna göra kontantuttag.
Och det har du ju varit om jag förstår det rätt
 

Berglund

Medlem
Jag har två olika kort och kan intyga att så är fallet. Det gick att ta ut pengar från kort nummer 2 direkt, ingen sex månaders väntetid.
 

agehall

Medlem
Är det inte bättre att ta ut cash från sitt vanliga bankkort? Amex tar väl en avgift om man tar ut pengar?
Billigare är inte alltid bättre. Om man är på skumma ställen så kan det vara betydligt bättre att använda ett kreditkort som inte är direkt kopplat mot ett konto - det kan bli riktigt jobbigt annars när man upptäcker att man fått sitt bankkort skimmat...
 
Toppen