Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Perra

Medlem
Uppgraderad som HHD till en waterfront villa på Conrad Koh Samui men behåller ursprungsrummet som ligger högre upp och därmed bättre utsikt.
Lite drinkvouchers som HHD.

I övrigt väldigt trevligt ställe. Kommer inte bli några problem att slö dö på 6 nätter här.
IMG_0936.JPG
IMG_0949.JPG
 
Hilton Prague Old Town, uppgraderad (som HHG) från billigaste till 'corner executive room plus' eller något sådant. Riktigt trevligt hotell med extremt vänlig och serviceinriktad loungepersonal, frukosten dock bättre i restaurangen.
 

ahh

Medlem
Senaste statistiken som HHD under challengeperioden;

Hilton Frankfurt airport - billigaste till executive room (uppgraderad i förväg)

Hilton Garden Inn Singapore - ingen uppgradering pga fullt (inga rum med balkong)

Conrad Bali - från billigaste till ocean view suite (uppgraderad i förväg)

Hilton Slussen - från billigaste till executive room with a view (uppgraderad i förväg)
 

lillemannen

Medlem
Uppgraderad till Exec floor Hilton Curacao. Är bokat via AA vacations hemsidan.
Är HHD och intjänad för nästa års HHD med spend om detta nu har haft betydelse.
 

trekker

Medlem
Det har det inte - de har ingen aning om (tyvärr) hur man tjänat in sin status.
Jag ogillar hur de ger ut status baserat på stays nights och points. Har 13 nätter bokade på hilton Malta för semester med familjen och det kommet ge lika lite mot hhd som min 1 natt på hilton garden inn Heathrow jag har bokat i september.
 

agehall

Medlem
Jag ogillar hur de ger ut status baserat på stays nights och points. Har 13 nätter bokade på hilton Malta för semester med familjen och det kommet ge lika lite mot hhd som min 1 natt på hilton garden inn Heathrow jag har bokat i september.
Nej det gör det inte alls. Det ger 13 nätter 13/60 nätter jämfört med 1/30 stays om vi tittar på HHD. Poängen du tjänar är ju beroende av vad du betalar för rummet och annat, så det är svårt att säga hur det står sig i förhållande.
 

Ozz

Medlem
Jag ogillar hur de ger ut status baserat på stays nights och points. Har 13 nätter bokade på hilton Malta för semester med familjen och det kommet ge lika lite mot hhd som min 1 natt på hilton garden inn Heathrow jag har bokat i september.
Tycker det var "bra betalt" på Malta med drygt 34747 base points på 10 nätter.
Det har jag svårt att tänka mig att du får på en natt på Heathrow...
hilton.jpg
 

lillemannen

Medlem
Jag har helt enkelt ändrat mitt beteende, efter att läst hur @Senator använder sitt HHD.
Nu mera äter jag nästan alltid på hotell då jag får poäng och närmare statusen vid varje köp. I mitt fall med få stays kommer jag betydligt snabbare upp i spend än nights/stays till HHD.
 
Toppen