Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

srg

Medlem
Amex annonserar på Facebook om att XXL nu tar Amex.
upload_2017-8-17_10-56-55.png
 

Drott

Medlem
Det har i mitt tycke varit lite svårt att köpa järnvaror och byggmaterial online med AMEX då bland annat Bauhaus endast tar det i fysiska butiker.

Kan därför tipsa om två bra sajter som tar AMEX Elbutik.se - som har ett bra sortiment av bland annat Schneider
Proffsmagasinet.se - bra utbud av mätinstrument & trevliga verktyg, Blå Bosch, Festool, Milwaukee etc
 

McClane

Ny medlem
Kan meddela att Willys på Lidingö tar Amex. Kan vara så att detta är en av de butiker i kedjan som testkörs med Amex, så ni som vill att Willys ska börja acceptera Amex i samtliga butiker får vallfärda till Lidingö så de ser att det finns kundunderlag. ;)
 

Samosaguas

Medlem
I tråden om vilka butiker som inte tar Amex kan man bland annat läsa om Stalands. Jag köpte nyligen ett bord där och handpenningen i butiken gick inte betala med Amex. Dock kunde jag betala resten av köpet genom att gå till Duxiana-butiken på Nybrogatan (som tydligen är en del av Stalands) och använda Amex där. Kan vara bra att känna till om man ska köpa mycket möbler!
 

Airman

Medlem
Tänkte komma igång fort med 2-4-1 2018 och köpa säng. Blir väl 20-40k ungefär. Men vilket ställe tar Amex? Hemsidorna för Mio, Sängjätten och Sova säger ”Visa och Mastercard”. Kan det vara så att själva fysiska butikerna ändå tar Amex? Tänkte handla i Sundsvall med omnejd.

Eller är det något annat ställe som är bättre på sängar och tar Amex? Köper ju säng sällan, så är inte insatt i alla olika alternativ. :)
 
Last edited:

MrDollar

Medlem
Vet att vissa Mio tar Amex i butik. Dock är det nog upp till ägaren till just den butiken du ska handla i så fråga först, handla sen :)
 
Toppen