Senaste nytt

Västtrafik börjar trafikera Landvetter flygplats

Atom

Medlem
Det är väll bra men som EB medlem får man ju poäng per krona för bussbiljetten med flygbussarna (vill jag minnas). Men har man redan ett västtrafikkort är detta bra för att skära ner sina utgifter.
 

joakgarp

Medlem
Detta är väl mer ett tillfälle för de boenden i Landvetter och närliggande områden. Osäker om Landvetterborna hade något alternativ innan mer än taxi och egen bil. Eller förstås åka in till Korsvägen och sedan byta. Lite fram och tillbaka.
För oss i Gbg så är flygbussarna bra idag. Men det är klart... man saknar verkligen ett fungerande tågnät direkt till Landvetter Flygplats. Från Korsvägen där Västlänken byggs hade passat väldigt bra. Hade säkert gått på 10-15min mot 20-25min som det tar med buss.
 

dino_81

Medlem
Tycker att det är positivt att den vanliga kollektivtrafiken trafikerar våra flygplatser. Är det något som hindrar att vägburen kollektivtrafik som delvis är finanserierd genom skattemedel (i Sveriges fall via Landstinget/Regionen) trafikerar flygplatser i direkt konkurrens med privata bolag?

Exempelvis Landvetter-Göteborg eller Arlanda-Stockholm. Som det är idag trafikeras ett antal flygplatser både av privat och skattefinansierad kollektivtrafik.
 
Toppen