Senaste nytt

Vad kan jag förvänta mig av SJ-lounge sthlm?

Atom

Medlem
Har bokat en mängd förstaklassbiljetter för en del resor och är dessutom grå-nivå hos SJ. Jag kommer ha ett par stopp i Sthlm.

Jag har förstått att SJ:s lounge inte är mycket att hänga i julgranen. Men jag undrar lite vad som finns? Finns det en Buffé? Vad består den av ? Går det äta sig mätt?
Vilka tider är det?

Jag antar dock att de skalar ner loungen ordentligt nu under sommar50 kampanjen + att grå nivå har tillträde under sommaren. Men någon som varit där i sommar?

Jag ska åka dit nästa vecka nämligen och det hade varit nice att få i sig lite käk innan jag fortsätter norrut.
 

Lokföraren

Medlem
Jag åker väldigt frekvent med SJ. Använder loungen regelbundet. Mest för att det är bra med sittplatser i lugn och ro.

Gratis kaffe/the. Någon msörgås eller småplock. Kakor och tidningar finns där.

Men inte mycket att hänga i granen.
 

jsn

Medlem
Instämmer i @Lokföraren inlägg. Det är "snacks" i matväg, typ frukt och kakor. Kaffe, te och jos finns. Hjälp med ev ombokningar. Samt lite lugnare och bekvämare än ute i stora hallen.
 

sammyj

Medlem
Inte i Stockholm men i SJs lounge i Göteborg bjöds det på jordgubbar så här innan midsommar

Riktigt trevligt!

C23734B6-1BE6-42B5-AC18-CFEE6CD12AAA.jpeg
 

Aleksander

Medlem
Är loungen i Sthlm öppen? Enligt en polare var den öppen för någon vecka sedan men på hemsidan står det att den är stängd under en stor del av sommaren?
 

Hachans

Medlem
Är loungen i Sthlm öppen? Enligt en polare var den öppen för någon vecka sedan men på hemsidan står det att den är stängd under en stor del av sommaren?

Den är stängd fram till getingmidjan öppnar igen. Så din kompis hade nog rätt för sen var öppen för någon vecka sen innan de stängde getingmidjan.
 
Toppen