Senaste nytt

United Mileage Plus, angående bokning på internet

Är det bara jag som inte vet hur man bokar på hemsidan?

Antingen står det:

"! We could not process your request. Please see the message below and make revisions." (Scrollar ner, står inget alls om något fel)

Eller så står det:

! united.com could not find any available flights for award travel meeting your requirements. You may modify your search criteria or review the MileagePlus Travel Award Rules. If you need additional assistance, in the U.S. and Canada call 1-800-396-1751; the U.K., phone 0800 028 5003; elsewhere contact your local United Reservations Office for assistance.

Det ska ju vara enkelt att använda (enligt folk på FT) men jag måste säga att jag mött min överman, det går verkligen inte. :(

Sen undrar jag hur ni får till maximalt tillåtna 10 segments när det bara går att välja 6 stycken? (visst, det går ju att välja resor med mellanlandning men då får man ju inte välja hur många timmar man vill spendera där).

Jag ska inte boka men vill gärna veta hur systemet fungerar, någon som vet en guide eller liknande som förklarar allt väldigt grundligt? Har läst på alla möjliga sidor men förstår fortfarande inte hur man går tillväga när man ska göra lite mer komplicerade turer.

Tips?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
När man söker t ex Tokyo - Rarotonga enkel hittar man följande routing.

  • Tokyo-Bangkok: THAI
  • Bangkok-Hong Kong: THAI
  • Hong Kong-Auckland: Air New Zealand
  • Auckland-Rarotonga: Air New Zealand
Allt detta för 20.000 UA miles + skatter 60 USD i Business class per enkelresa.

Men om man söker Tokyo - Hong Kong och Hong Kong - Rarotonga, sedan väljer exakt samma flighter som ovan blir antalet miles som krävs 55.000 UA miles + skatter 35 USD:)confused:) istället.

Så om du vill boka avancerad routing till din fördel, välj enkelresa men inte Multi-city. Alternativt ringa till UA och testa din tur. :)
 
Toppen