Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

pt_tr

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS/Thai/LOT
Kabinklass:First/Business
Avreseort:ARN
Destination:NRT
Enkelresa eller Tur&retur:T/R Open Jaw
Antal poäng (per person):95000
Skatter&avgifter (per person):3104kr
Antal resenär:2
När (avresans tidpunkt):29 aug
Bokad:4 jul


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Första gången i första klass för mig och flickvännen! Håller tummarna för byte från Thai till Lufthansa även om jag är rätt nöjd med dubbel a380 på ditvägen. Vi kommer ta oss från NRT till KIX till HKG till BKK på egen hand utan poäng
 

fcx

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: SFO/LAX
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 60 000 (Mastercard FlyPremium)
Skatter&avgifter (per person): 500kr
När (avresans tidpunkt): Maj 2018
Bokad: Juli 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Avbokade en annan award när den här dök upp på bättre datum. 7 nätter på plats räcker gott och väl för att hinna med bägge städerna.

Det går utmärkt att boka open-jaw online med flypremium, trots att vissa säger motsatsen.
 

perhording

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Eva, Thai
Kabinklass: SAS Plus, EVA Business, Thai First, SAS Go
Avreseort: Arlanda (ARN)
Destination: Denpasar / Sydney
Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw
Antal poäng (per person): 120.000. (240.000 för 2 pax med Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 3500 kr.
När (avresans tidpunkt): November 2017
Bokad: Maj 2017

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blev ändring av hemresan för att få med Asiana A380 First nu när reglerna för routing är upplösta.

Flygbolag: SAS, Eva, Thai, Asiana
Kabinklass: SAS Plus, EVA Business, Thai First, Asiana First
Avreseort: Arlanda (ARN)
Destination: Denpasar / Sydney
Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw
Antal poäng (per person): 120.000. (240.000 för 2 pax med Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 3500 kr.
När (avresans tidpunkt): November 2017
Bokad: Juli 2017

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Asiana, THAI, LOT
Kabinklass: Business, First
Avreseort: ARN
Destination: SFO
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 75 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3461 SEK
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Juli 2017
Bokad: Juli 2017

Transfer mellan HND-NRT och SFO-LAX har jag ordnat själv.
Bokade denna resa igår, tyvärr så blev jag tvungen att resa ARN-FRA den 17/7, FRA-HND blir den 18/7.
Idag så dök det upp awardplatser med SAS ARN-FRA den 18/7. Ringde till Tallin för att boka om, men det gick ej pga married segments.
Vad menas med married segments ?
Lite intressant att Tallin hittade en plats åt mig FRA-HND med LH F även fast jag inte såg tillgänglighet på united.com.
Bokade 3/7 och flighten FRA-HND är 18/7, släpper inte Lufthansa biljetterna 14 dagar innan avgång ?


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Snygg bokning! Jag hade bevakat just LH716 ett tag och du tog den plats jag först var ute efter. Dock valde jag ett annat alternativ i slutändan.
Vill inte skrämmas men den flighten såg överbokad ut under några dagar och nu är den helt nollad. I mina ögon var det verkligen överraskande att det släpptes en F award till partners där. Lufthansa har den fula ovanan att överboka F så på vissa flighter säljer de nio platser... om så blir fallet för dig kan du iaf se fram mot en häftig kompensation!
 

jerixon

Medlem
Ytterligare en ombokning då mitt flyg Washington-Minneapolis blev inställt och routad via EWR med ett ben i ekonomi.
Inte sugen på ett extra flyg och mindre tid i Washington så bokade om så jag får 23.5h i New York istället.
Lufthansa 747-8 på Upper Deck och Air China Beijing - New York istället för Beijing - Washington.
Missar sightseeing i DC men får njuta av New York ett dygn!

Ny rutt:

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa X2, Air China, United x 2, ANA x 2, Air India
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 55k EuroBonus-poäng och "2-4-1"
Skatter&avgifter (per person): 3100sek
När (avresans tidpunkt): November 2017
Ombokad: Juli 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Då jag bokat om min Minneapolisresa i höst lite väl många gånger och nu SAS ställt in 2 flighter på min senaste bokning så bestämde jag mig för at gå lite LOCO och försöka routing via Asien.

Minneapolis ingen stor hub för Star Alliance och det blev lite struligt med connections och att hålla sig till 4 legs i var riktning då det blir ett kort hopp till Minneapolis, men det löste sig.
Jag inser att den här resan absolut inte är för alla och det blir en natt i Washington på Vägen dit och en i Delhi på vägen hem =P
Vana trogen så skippade jag first även om det fanns lite alternativ,, jag trivs helt enkelt oerhört bra i business och det ska bli roligt att testa lite nya bolag =)
Hemresan blir det över 30h i Business kabiner.....

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Austrian X2, Air China, United x 2, ANA x 2, Air India
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 55k EuroBonus-poäng och "2-4-1"
Skatter&avgifter (per person): 3100sek
När (avresans tidpunkt): November 2017
Ombokad: Juni 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

RonnieK

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus (FlyPremium)
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: MIA
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 60,000
Skatter&avgifter (per person): 646 SEK
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2018
Bokad: Juli 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vet inte om vi kommer att åka denna resa eller ej men tänkte att det var bäst att passa på att boka då tillgänglighet fanns. Är lite sugen på att prova SAS Business.
Om jag skulle lyckas få till en Amex-voucher till i år lär denna resa avbokas för att använda poängen till något roligare.
 
Nu är det slut på det roliga!
Nu gäller restriktionerna igen. Jag försökt boka om min Asienresa över USA men det tillåts inte längre. Har ringt flera gånger och pratat med olika agenter men det är helt kört. Tallin fick instruktioner från SAS i fredags och nu går det inte längre att boka över USA i systemet. Kul så länge det varade och grattis till er som lyckades utnyttja luckan.
 

Vic

Medlem
Nu är det slut på det roliga!
Nu gäller restriktionerna igen. Jag försökt boka om min Asienresa över USA men det tillåts inte längre. Har ringt flera gånger och pratat med olika agenter men det är helt kört. Tallin fick instruktioner från SAS i fredags och nu går det inte längre att boka över USA i systemet. Kul så länge det varade och grattis till er som lyckades utnyttja luckan.
Då är ju frågan, när bokade/ändrade @oneM sin resa i inlägget före ditt? :)
 

LSH

Medlem
Nu är det slut på det roliga!
Nu gäller restriktionerna igen. Jag försökt boka om min Asienresa över USA men det tillåts inte längre. Har ringt flera gånger och pratat med olika agenter men det är helt kört. Tallin fick instruktioner från SAS i fredags och nu går det inte längre att boka över USA i systemet. Kul så länge det varade och grattis till er som lyckades utnyttja luckan.
Det där var tråkigt men väntat. Fick du reda på mer? Är reglerna helt återställda eller är det fortfarande uppluckrat var gäller tredjepartszoner som inte är dyrare eller innebär överdriven backtracking?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen