Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

palmen

Moderator
Bara för att SAS har ett par nya plan så gör ju inte det hela flottan ung, håller med om att nya 320 är bättre än 737. Men alltsom oftast hamnar jag i gamla insuttna 737-6/7/8 på SAS...

Fleet age SAS | Airfleets aviation
Fleet age Norwegian Air Shuttle | Airfleets aviation
Det äldsta hos sas håller på att fasas ut och alla plan de ska ha kvar kommer att få nya inredningen.
Jag värdesätter benutrymmet på sas mer än ålder på plan och inredning, men vi är alla olika.
 

maswan

Medlem
Det äldsta hos sas håller på att fasas ut och alla plan de ska ha kvar kommer att få nya inredningen.
Jag värdesätter benutrymmet på sas mer än ålder på plan och inredning, men vi är alla olika.

Ja, och jag personligen värdesätter fina tygstolar klart högre än de klibbstolar som Norwegian/Lufthansa kör med. Men även här är de nyare mycket bättre än de gamla, så jag ser fram emot det bästa av två världar som SAS nya inredning ger. Och jag vet om att det finns de med precis motsatt åsikt också.
 

Akt

Medlem
På vilket sätt är de finare? Garanti för 737 är det i alla fall men jag föredrar faktiskt SAS nya A320neo över Norwegians nya 737

De är nyare helt enkelt. Jag får oftast sitta i riktigt gamla plan hos SAS med fallfärdig inredning som inte verkar ha städats det här decenniet. Sen påverkar det ju mer än inredningen, nyare plan är ju oftast trevligare vad gäller kabintryck med mera. Tycker mest det är tråkigt att SAS skär ner på allt för att konkurrera i pris med vad som är i det närmast lågprisbolag.

För övrigt föredrar jag vad som helst framför tygstolar när det gäller allmänna utrymmen, PU-läder och dylikt kan man ju iaf torkas av, tygsätena på flygplan lär inte vara allt för rena.
 
Last edited:

olo

Medlem
Även SAS med sina 8 flyg känns ju som en bra spelare i synnerhet då de inte har så många fler flyg från Paris men där har en egen lounge (vilket väl även Lufthansa har)
Fast det handlar också om att SAS mer eller mindre har en egen pir. Hade de flugit från T2 hade loungen varit borta sedan länge.
 

Osten

Medlem
Någon som varit på Split SPU efter ändringen av lounge utbudet? Alltså efter 1 januari 2017
Flyger nämligen dit i sommar och undrar hur det ligger till med loungen egentligen. :)
Flyger SAS plus men är endast EBS just nu.
Enligt denna listan borde det inte vara några problem:
https://classic.sas.dk/alt-om-rejsen/i-lufthavnen/lounges/loungeoversigt/

Verkar dock väldigt oklart då den enligt pressmeddelandet angående ändring av lounge utbudet/fast track skulle försvinna från och med 1 januari 2017
 

Dr. Miles

Expert
Någon som varit på Split SPU efter ändringen av lounge utbudet? Alltså efter 1 januari 2017
Flyger nämligen dit i sommar och undrar hur det ligger till med loungen egentligen. :)
Flyger SAS plus men är endast EBS just nu.
Enligt denna listan borde det inte vara några problem:
https://classic.sas.dk/alt-om-rejsen/i-lufthavnen/lounges/loungeoversigt/

Verkar dock väldigt oklart då den enligt pressmeddelandet angående ändring av lounge utbudet/fast track skulle försvinna från och med 1 januari 2017
Enligt tidigare dokument från SAS, de sa upp kontrakt med loungen i Split den 01 Jan 2017.

SAS skrev:
Termination date 01JAN17

Contracted Lounges & Fast Track, agreement terminated by SAS 01JAN17 Lounges

•Billund
•Dubrovnik
•Dublin
•Nice
•Riga
•Split
•Venice
•Vilnius
https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf
 
Toppen