Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Canadien

Medlem
Märkte nu att loungen i AMS är borttagen, lite trist då jag nyligen bokat Plus till och från AMS. Får hitta ett annat bolag för Europaresorna helt enkelt.

Rent generellt har ju SAS försämrat mer och mer så nu när de börjar plocka bort lounger kan man ju lika gärna flyga Norwegian eller liknande.
Nej, den skulle väl vara kvar? Eller har de gått ut med ny info?
 

fcx

Medlem
Märkte nu att loungen i AMS är borttagen, lite trist då jag nyligen bokat Plus till och från AMS. Får hitta ett annat bolag för Europaresorna helt enkelt.

Rent generellt har ju SAS försämrat mer och mer så nu när de börjar plocka bort lounger kan man ju lika gärna flyga Norwegian eller liknande.

Är den bara borta från listan eller blev du inte insläppt?
 

Akt

Medlem
Nej, den skulle väl vara kvar? Eller har de gått ut med ny info?

Är den bara borta från listan eller blev du inte insläppt?

Ser inget på listan (om jag inte är helt vilse) och min bokning visar inte "Tillgång till lounge" på hemresan, endast på utresan. Reser om 2 veckor men blev mest fundersam när det inte stod "tillgång till lounge" som vanligt så jag försökte kolla upp om den fanns med och kan inte se den.

För övrigt har jag fått bråka med personerna som står vid fast track security flera gånger då de sagt att SAS inte har någon.
 

fcx

Medlem
Ser inget på listan (om jag inte är helt vilse) och min bokning visar inte "Tillgång till lounge" på hemresan, endast på utresan. Reser om 2 veckor men blev mest fundersam när det inte stod "tillgång till lounge" som vanligt så jag försökte kolla upp om den fanns med och kan inte se den.

För övrigt har jag fått bråka med personerna som står vid fast track security flera gånger då de sagt att SAS inte har någon.

Amsterdam är ett av specialfallen. Loungen finns kvar och man har access (åtminstone för tillfället), men det står inget på SAS hemsida om det. En kvalificerad gissning är väl att det var lång uppsägningstid på loungeavtalet.
 

Wyll

Medlem
Märkte nu att loungen i AMS är borttagen, lite trist då jag nyligen bokat Plus till och från AMS. Får hitta ett annat bolag för Europaresorna helt enkelt.

Rent generellt har ju SAS försämrat mer och mer så nu när de börjar plocka bort lounger kan man ju lika gärna flyga Norwegian eller liknande.

Fast loungen på AMS via SAS kan man vara utan den va inte ens bra. Har du inget Priority kort eller liknande?
 

Wyll

Medlem
Fast det är ju den loungen som gäller även med priority pass? Lite märkligt att inget Starbolag öppnat lounge på Amsterdam med tanke på det stora antalet avgångar.

I know men jag tänkte om han nu så gärna ville koma in på loungen kunde han ju ordna med Priority Pass om nu SAS slutat med AMS verkar vara olika bud I tråden.
 

AABack2ARN

Medlem
Lite märkligt att inget Starbolag öppnat lounge på Amsterdam med tanke på det stora antalet avgångar.

Lufthansa hade idag 12 avgångar
Swiss hade 4
Austrian hade 4
Brussels hade 0

SAS hade 8

Så med 20 avgångar känns det som om Lufthansa-gruppen skulle kunna motivera en egen lounge snarare än att låta sina kunder uppleva det elände som nuvarande lounge är. Även SAS med sina 8 flyg känns ju som en bra spelare i synnerhet då de inte har så många fler flyg från Paris men där har en egen lounge (vilket väl även Lufthansa har)
 
Toppen