Senaste nytt

Billiga flygbiljetter Melbourne-Stockholm

rollan

Ny medlem
Hej!

Detta är mitt första inlägg här på businessclass. Har precis varit iväg på mitt livs resa då jag flög ARN-LHR-HKG-CRS, MEL-AKL-CHR-MEL-SIN-PHN-BKK-PEK-ARN. Desvärre hade jag inte börjat utforska poängsamlande och allt som hör till detta forum, så någon reserapport kan jag tyvärr inte dela med mig av .. :(

Och så till frågan, håller på och kollar biljetter till min tjej (MEL-ARN) och försöker komma undan så billigt som möjligt.

Det jag hittat är MEL-BKK-ARN för 8398 SEK genom IATA matrix men är inte alltför bekant med hur man skall söka för att komma undan så billigt som möjligt. Hon är ute efter att åka någon gång mellan 25-27 aug. Skulle uppskattas om någon med lite mer erfarenhet kunde delge med sin expertis :) :cool:

Ursäkta får den något luddiga formuleringen.. :)
 

Dr. Miles

Expert
Pratar du om enkelresa biljett?

Om det är så, Air China via Shanghai och Beijing som har avresa på 25 aug kostar runt 8,400 SEK inkl. skatter.
Om hon kan vänta till 8 sep, kostar samma biljett ca 6,500 SEK inkl. skatter.
 

rollan

Ny medlem
Yes, en enkelresa..

Pga jobb måste hon vara hemma senast den 29 aug och hon vill helst åka så sent som möjligt. Sitter och leker lite med olika biljetter på ITA Matrix och funderar på om man ska boka en biljett MEL-LHR/FRA/MCH och sedan en till ARN. Som jag sa så är jag lite ny på området och vet inte riktigt hur jag använder ITA Matrix för annat än enkla biljettjäter.

Tack så mycket för ert svar

Keep up the good work med detta forum!
 

Dr. Miles

Expert
fre, aug 26
China Eastern MU738
Melbourne 12:00 Shanghai/PVG 19:20

valfritt Air China flyg mellan Shanghai/PVG eller Shanghai/SHA och Beijing.

sön, aug 28
Air China CA911
Beijing 13:50 Stockholm/ARN 17:20

Totalt: ca 7,500 SEK inkl. skatter.

Eftersom bytet sker i Shanghai, hon behöver inte söka kinesiskt visum i förväg.
 
Toppen