Senaste nytt

ClubCarlson Hotell med 2 for 1 koden i Paris?

widde

Medlem
Hej,
Försöker boka in en weekend i Paris tors > lör och använda rabattkoden 2for1, men får infon:

Tyvärr är det kampanjpris som du söker inte tillgängligt på detta hotell för de valda datumen.

Alla CC hotell i Paris säger samma sak, är koden en SCAM för att locka besökare eller vad är problemet? :)

Fungerar fint i CPH men inte i Paris... Vill minnas att det stod samma sak när jag kollade i Maj, någon som har andra erfarenheter av den rabatt-koden?

//WIDDE
 

palmen

Moderator
Jag tittade lite på London med samma kod och kunde bara hitta hotell som erbjöd detta de närmsta 2 helgerna. Efter det fanns det inga som erbjöd det.
Samma sak i Tallinn när jag bokade det. 2-3 månader innan fanns inga som erbjöd detta men mindre än 1 månad till avresa så erbjöds det på det hotellet jag redan bokat. Bara att boka av och boka om.

Jag skulle gissa att det är en strategi att inte släppa dessa förrän det närmar sig aktuellt datum då de vet mer om vilken beläggning de kan förvänta sig.
 
Jag tittade lite på London med samma kod och kunde bara hitta hotell som erbjöd detta de närmsta 2 helgerna. Efter det fanns det inga som erbjöd det.
Samma sak i Tallinn när jag bokade det. 2-3 månader innan fanns inga som erbjöd detta men mindre än 1 månad till avresa så erbjöds det på det hotellet jag redan bokat. Bara att boka av och boka om.

Jag skulle gissa att det är en strategi att inte släppa dessa förrän det närmar sig aktuellt datum då de vet mer om vilken beläggning de kan förvänta sig.

Har samma erfarenheter från Oslo och Berlin. "Sämsta" hotellet finns ofta (dock inte alla helger), men närmre inpå det aktuella datumet öppnas ofta fler rum på fler hotell upp. Vid vissa större evenemang brukar det dock vara tvärkört.
 
Toppen