Senaste nytt

Söker: Bästa sätt till 8400 Eurobonus-baspoäng innan 31 juli

Janne V

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn, Göteborg eller Stockholm - kvittar.
  2. Var är din destination? Spelar ingen roll. Europa, Asien eller USA? Star Alliance eller SAS-destinationer.
  3. När vill/behöver du resa ut? Behöver ha fått ihop poängen innan 31 juli.
  4. När vill/behöver du komma hem? Full flex inom juli.
  5. Hur länge vill du vara borta? Så kort tid som möjligt i ratio pengar / poäng. 0-1 natt (max 2).
  6. Hur många personer som skall resa? 1
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Max 7000 SEK ToR
    Har kollat på Hong Kong som ett alternativ, ca 8000 SEK just nu.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
  • Antal poäng : SEK
  • Restid
Hej,
Hoppas att det finns hjälp att finna via er. En dryg månad kvar på kvalifikationsperioden och 8400 EBB återstår till Guld. Vilka tricks kan jag ta till för att nå detta?
Väldigt flexibel gällande resandet, prio är att få in poängen på en budget under vad det kostar att köpa dem. Totaltid på resan är prio-två.

Belöning utlovas i någon form när uppdraget finns framskissat. :)
Tack!
Janne
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Thornado

Medlem
Om du inte redan har Amex Elite och det viktiga är just att minimera tid/pengar, så är nog bästa alternativet att skaffa det kortet.
(Det ger ju alltså 20000 baspoäng och även ett antal extrapoäng som "välkomstpoäng", 18000 tror jag det är)
 

Agö

Medlem
Är det ett absolut krav att resa med SAS? Som Silvermedlem får du ju ändå ingen bonus.
 

Janne V

Medlem
Om du inte redan har Amex Elite och det viktiga är just att minimera tid/pengar, så är nog bästa alternativet att skaffa det kortet.
(Det ger ju alltså 20000 baspoäng och även ett antal extrapoäng som "välkomstpoäng", 18000 tror jag det är)

AMEX Elite ger 20000 baspoäng för en årsavgift om 4000kr + fler andra förmåner

Tack. SAS Elite är redan igång sedan tidigare...
 
Last edited:

Ano

Medlem
Om lägsta möjliga pris eftersträvas, och du isf lär flyga Economy i de billigare boknings-klasserna så skulle jag dock säga att SAS är bästa alternativet. Om du inte har full koll på vilken boknings-klass du bokar i och även har koll på intjäningen i denna på förhand. (Hos andra bolag finns bokning-klasser som ej ger 100% intjäning till Eurobonus. Se tabeller på SAS hemsida).

Skulle säga att den av destinationerna nedan som du hittar bäst pris till med SAS på passande datum är ditt bästa alternativ.
Alla med samma intjäning; 9000 p, t/r.

Hong Kong, Tokyo, Miami, Los Angeles, San Francisco.
Eller Shanghai (Om resan går via "tredje land" på dit- eller hemvägen). Om du även vill minimera resetid så känns detta onödigt dock.
______________________________________________

EDIT: Bästa alternativet jag hittar med SAS under Juli är för tillfället:
Stockholm-Chicago
Utresa: 22 Juli, 16.35 - 18.35
Hemresa: 23 Juli, 21.05 - 12.30 (+1)

Pris: 6779 kr (6453 kr via resebyrå).

Detta ger 7500 baspoäng, resterande 900 poäng kan du efteråt köpa för 900 kr.

Totalpris: 7679 kr (7353 kr)


- Högre priser än jag trodde, så kan vara så att annat Star Alliance bolag är bästa alternativ under den kommande månaden. -
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Frågor som denna är en tårtbit för ITA Matrix:

ITA.jpg

Resultat.jpg

Göteborg-Shanghai verkar vara billigast, men då behöver du kinesiskt visum. Kan du tänka dig att ta en dyrare biljett med vändande plan kan den här tråden kanske vara till hjälp: Flyga till Kina och komma tillbaka med vändande plan utan att ansöka kinesiskt visum | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Du kan spara ca 400 SEK på ITA Matrix SAS longhaul-priser om du bokar via resebyrå istället (sök på t ex Flygresor.se, Momondo, Kayak, Skyscanner, etc i så fall).
 

jsn

Medlem
Två ToR i Plus Saver ut i Europa via CPH/OSL ger 2*(2*(1500+750))= 9k poäng. Kostnaden lär hamna runt 6kkr. Titta på resor till HAM, BRU, PRG,... Det går att åka med vändande flyg, tror tom du kan få in två vändor till HAM på samma dag :)
 
Toppen