Senaste nytt

Sökes ruttförslag Eurobonus: Stockholm/Köpenhamn till Asien/USA den långa vägen min First First.

oneM

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa?
    • ARN/CPH kvittar vart jag börjar då jag befinner mig i Köpenhamn men måste till Arlanda för att lämna av hund innan resan.
  • Var är din destination?
    • Asien: Kan stanna 2-10 dagar om det är destinationen kvittar även vart i asien men föredrar BKK,HKT,HKG,MNL men det mesta kan funka :)
    • USA: Kan åka precis vart som helst men om det är destinationen vill jag stanna max 48 timmar :)
  • Utresa/Hemresa
    • Utresa tidigast 1 Juli
    • Hemresa senast 21 Juli
  • Hur många personer som skall resa?
    • 1
  • I vilken kabinklass?
    • First så mycket som möjligt, därav det inte spelar roll om jag har destination Asien eller USA men vill få ihop så mycket F som möjligt ;)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    • Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person)
    • Totalt har jag 2 st 2-4-1 och 175.000 Eurobonus poäng.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • First, och även Lufthansa ut från FRA eller ut från MUC men där hinner svänga förbi FRA samt FCT på förmiddagen. Men gärna fler bolag som ANA/Asiana/Thai i F också.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
  • För att tydliggöra vill jag alltså flyga till Asien eller USA genom Asien eller USA för att få så mycket flygtid som möjligt.
  • Nope, men om destiantionen är Asien stannar jag gärna i Asien ett par dagar, om destinationen är USA vänder jag gärna ganska snabbt.

Detta är min First First och jag kommer flyga själv samt är väldigt flexibel, kvittar för mig om det är dag/natt flighter eller obekväma tider, men vill självklart få ut den bästa möjliga upplevelsen jag kan boka även fast jag är ute ganska sent. Men nu när man verkar få flyga hur som helst hoppas jag ni kan hjälpa mig att hitta något galet.

Till den som hjälper mig sy ihop rutten jag tillslut bokar utlovar jag en flaska fint fika som inköps på resan och sen kan postas med bud till vinnaren från Sverige, alternativt att jag dyker upp på nån BC träff i Köpenhamn/Stockholm.
 

Brandten

Medlem
Om jag inte är helt ute och cyklar så kan du bara använda 1 voucher för 175k poäng. Hade du haft 190k kunde du åkt totalt 16 leg och bränt båda vouchers (F class).

Tänkte bara säga det då du kanske hade möjlighet att skaka fram några poäng till. :)
 

oneM

Medlem
Denna rutt kanske?
Destination Bangkok och Brunei.
LH F
OZ F
TG F
SQ F
NH F
NH/CA business...
CA F
LH F


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vad tror du om följande rutt?
Du kan positionera dig från Frankfurt och sedan med lite kreativitet flyga
FRA-NYC- ICN- BKK -HKG destination
HKG-BKK -TYO -ORD -FRA
Då får du in 8 segment i F med
Lufthansa, Asiana, Thai, Thai
Thai, Thai, ANA Lufthansa.

Båda alternativen låter galet lockande! Men tror ni verkligen jag kommer hitta majoriteten av sträckorna i F så nära inpå?, har hittat en del men absolut inte allt blir att söka vidare, och isåfall även hoppas på LH F två veckor innan.
 

oneM

Medlem
Om jag inte är helt ute och cyklar så kan du bara använda 1 voucher för 175k poäng. Hade du haft 190k kunde du åkt totalt 16 leg och bränt båda vouchers (F class).

Tänkte bara säga det då du kanske hade möjlighet att skaka fram några poäng till. :)
Har uppfattat det på samma vis, men egentligen då jag har två och om jag flyger EU>ASIEN>USA är det 75k med voucher och om destionation är asien är det 95k så tänkte använda resterande poäng och voucher till en business biljett eller en till F till USA.
 

oneM

Medlem
Nu har jag bokat följande, jag hittar inga connections till FRA från varken CPH / ARN och agent hittar inget annat heller när jag söker united verkar det nästan vara tomt med connections mina datum och även dom innan.

LH 712 / 10JUL Frankfurt FRA - Seoul ICN - F
OZ 202 / 11JUL Seoul ICN - Los Angeles LAX - F
OZ 201 / 18JUL Los Angeles LAX - Seoul ICN - F
TG 659 / 20JUL Seoul ICN - Bangkok BKK - F
TG 926 / 21JUL Bangkok BKK - Frankfurt FRA - C

Jag skulle gärna hitta något annat alternativ hem för nu är det Thai i business eller att Lufthansa F öppnar upp från Asien mina datum och jag kan boka om till det. Har ni några förslag har letat en del men inte hittat någon F hem med Asiana/ANA. Samt hur ska jag lösa connection?
 

palmen

Moderator
Nu har jag bokat följande, jag hittar inga connections till FRA från varken CPH / ARN och agent hittar inget annat heller när jag söker united verkar det nästan vara tomt med connections mina datum och även dom innan.

LH 712 / 10JUL Frankfurt FRA - Seoul ICN - F
OZ 202 / 11JUL Seoul ICN - Los Angeles LAX - F
OZ 201 / 18JUL Los Angeles LAX - Seoul ICN - F
TG 659 / 20JUL Seoul ICN - Bangkok BKK - F
TG 926 / 21JUL Bangkok BKK - Frankfurt FRA - C

Jag skulle gärna hitta något annat alternativ hem för nu är det Thai i business eller att Lufthansa F öppnar upp från Asien mina datum och jag kan boka om till det. Har ni några förslag har letat en del men inte hittat någon F hem med Asiana/ANA. Samt hur ska jag lösa connection?
Det är högsäsong för resor inom Europa så det är väldigt urplockat på award-platser till de hubbar man vill anknyta till för vidare resa. Med lite kreativitet brukar man dock kunna routea via andra städer kanske ARN-LHR-FRA eller liknande och söka flight för flight.
Som utresa kan du tex åka ARN-LHR med SAS Plus den 9e juli på morgonen och sen den 10e juli på morgonen LHR-ARN med Lufthansa i Business

Vad det gäller hemresa kan du nästan vara säker på att det kommer att öppnas upp Lufthansa F på ett antal flighter varje dag, både till Frankfurt och Munchen. Du kan redan nu titta bokningsläget genom expertflyer.com (gratis första 7 dagarna har jag för mig). Står det F8 A6 eller liknande kan du vara nästan säker på att ingen platser är bokade i First på Lufthansa flighten (så länge det står F8 i början). I de fall det står F8 släpps det nästan alltid minst 2 platser med 14 dagar till avresa.
 

oneM

Medlem
Det är högsäsong för resor inom Europa så det är väldigt urplockat på award-platser till de hubbar man vill anknyta till för vidare resa. Med lite kreativitet brukar man dock kunna routea via andra städer kanske ARN-LHR-FRA eller liknande och söka flight för flight.
Som utresa kan du tex åka ARN-LHR med SAS Plus den 9e juli på morgonen och sen den 10e juli på morgonen LHR-ARN med Lufthansa i Business

Vad det gäller hemresa kan du nästan vara säker på att det kommer att öppnas upp Lufthansa F på ett antal flighter varje dag, både till Frankfurt och Munchen. Du kan redan nu titta bokningsläget genom expertflyer.com (gratis första 7 dagarna har jag för mig). Står det F8 A6 eller liknande kan du vara nästan säker på att ingen platser är bokade i First på Lufthansa flighten (så länge det står F8 i början). I de fall det står F8 släpps det nästan alltid minst 2 platser med 14 dagar till avresa.
Tack så himla mycket palmen kommer bevaka LH F för platser där. Dom hittade något kreativt att flyga CPH-Billund>FRA men då var det väntelista så kunde inte få igenom den bokningen. Misstänker att det inte släpps mer europa resor så ingen ide att hoppas på att connection dyker upp?
 

palmen

Moderator
Tack så himla mycket palmen kommer bevaka LH F för platser där. Dom hittade något kreativt att flyga CPH-Billund>FRA men då var det väntelista så kunde inte få igenom den bokningen. Misstänker att det inte släpps mer europa resor så ingen ide att hoppas på att connection dyker upp?
Man vet aldrig hur det blir dagarna innan avresa men jag skulle boka vad som helst just nu för att säkra upp bokningen och sedan ändra om något bättre dyker upp. Det är snarare större chans att det inte dyker upp fler platser än att det öppnar upp sig och jag hade inte chansat.
 
Toppen