Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Buffy

Medlem
Försöker hitta award FRA-HKT med Thai utan resultat i november, kan det vara så att de inte har några awards på den rutten?
Får inte upp något när jag söker award varken på ekonomi eller business.

De verkar flyga Ons, Fre och Söndagar.
upload_2017-6-22_11-54-58.png
 
Jag tyckte det var konstigt och ringde igen efter lunch. Jag fick då prata med en trevlig och kompetent kvinna som direkt bokade hela resan utan några problem. Hon bokade också utresan UME-ARN och sa jag senare kunde lägga på returen ARN-UME eftersom de inte är släppta ännu.
Jag hade kollat på ANAs site men framförallt på expertflyer och där var allt OK.
Den agent jag pratade med på morgonen lät allmänt sur direkt när jag ringde och verkade ovillig att boka. Det är säkert som du säger fcx, han sa direkt när han fått första resann med LH att det inte fanns några platser, utan att kolla mer.
Kvinnan jag pratade med efter lunch och som bokade resan var väldigt bra och tydlig, det är sådana man vill få prata med varje gång.
 

v00peter

Medlem
Ringde för att boka en awardresa GBG->ARN->PUY och hem PUY->GOT. Enligt Uniteds site finns det awardbiljetter, men går jag in på sas.se för att boka det hela så står det att det inte finns några awardbiljetter på utresan. Dock, söker man endast GBG->ARN så finns det biljetter och söker jag sedan ARN-PUY så finns det även där biljetter. DVS, jag kan boka den awardresa som United säger att det finns, men jag måste göra det genom att dela upp bokningen. Var dock inte så sugen på att dela upp den, så jag ringde SAS (Tallinn). De menade dock att det inte fanns några awardbiljetter om jag ville boka GBG->ARN->PUY och hem PUY->GOT. Jag försökte förklara för damen att det ju finns awardbiljetter GOT-ARN och ARN->PUY, men det var hon inte intresserad av att kolla upp.
Så, ska man ringa SAS igen och hoppas på att man får tala med någon som kan bok resan som en enda t&r-resa eller är det så att jag får boka de olika delarna separat? Vidare, är det inte märkligt att SAS.se och damen jag pratade med inte får ihop awardresan som en hel resa? Kan det ha att göra med att det endast är 1 timme på ARN mellan landningen från GBG och avgången till PUY?
 

Gus

Medlem
Jag har en bokad awardresa med eurobonuspoäng. Vi ankommer Köpenhamn från Wien kl. 9 på morgonen med Air Berlin (jag visste inte ens man kunde boka one world resor med eurobonuspoäng?).

Det fanns inte bonusplatser vidare till Arlanda förrän med flighten kl. 13.25. Finns det möjlighet att gå till loungen på Kastrup och boka om sin biljett till flighten kl. 11.45? Eller är det ett stort nej pga awardresa?
 

mha321

Medlem
Jag har en bokad awardresa med eurobonuspoäng. Vi ankommer Köpenhamn från Wien kl. 9 på morgonen med Air Berlin (jag visste inte ens man kunde boka one world resor med eurobonuspoäng?).

Det fanns inte bonusplatser vidare till Arlanda förrän med flighten kl. 13.25. Finns det möjlighet att gå till loungen på Kastrup och boka om sin biljett till flighten kl. 11.45? Eller är det ett stort nej pga awardresa?
Det skadar aldrig att fråga. Är du bokad i plus kan det funka även om det är award. Är du bokad i go lär det bli nej, men frågan är ju gratis.

Kan vara värt att prova gaten också. Om det inte är gott om plats på flyget kan de ju vilja vänta till sista stund.


Det med Air Berlin låter konstigt. Särskilt eftersom de inte flyger mellan Wien och Köpenhamn direkt.
 

fcx

Medlem
Jag har en bokad awardresa med eurobonuspoäng. Vi ankommer Köpenhamn från Wien kl. 9 på morgonen med Air Berlin (jag visste inte ens man kunde boka one world resor med eurobonuspoäng?).

Det fanns inte bonusplatser vidare till Arlanda förrän med flighten kl. 13.25. Finns det möjlighet att gå till loungen på Kastrup och boka om sin biljett till flighten kl. 11.45? Eller är det ett stort nej pga awardresa?

Frågan är fri, men du bör fråga i gate och inte i loungen. Du måste förmodligen resa med enbart handbagage också.

Air berlin flyger en del avgångar åt Austrian. Det är "wet-lease" så det räknas som vilken Star Alliance-avgång som helst.
 

Gus

Medlem
Frågan är fri, men du bör fråga i gate och inte i loungen. Du måste förmodligen resa med enbart handbagage också.

Air berlin flyger en del avgångar åt Austrian. Det är "wet-lease" så det räknas som vilken Star Alliance-avgång som helst.
Väldigt bra svarat! Tack! :)

Lite tråkigt att det inte är Austrian som flyger då de ska ha väldigt god mat vad man hört! Men på air Berlin kan man i alla fall få currywurst :D

En annan fråga. Hela dagens flyg ser ut såhär. Minsk-Wien i Austrian business. Wien-Köpenhamn med air Berlin business. Köpenhamn-Stockholm i sas plus. Kommer vi in i Austrian-loungen i Wien? Vi har inte status i någon allians.
 
Toppen