Senaste nytt

Någon med erfarenhet av Maldiverna?

famhanssons

Medlem
Bumpar denna tråd nu när vi är tillbaka från en tredje vistelse på Constance Moofushi. Förra året provade vi även Sheraton Full Moon Resort & Spa. Det är viss skillnad mellan resorterna till Moofushis fördel, men Sheraton är faktiskt helt ok.
Gissar att ni var 2 vuxna. Vad blev kostnaden per natt? Finns det möjlighet till All-Inclusive?
 

famhanssons

Medlem
Om jag har fattat rätt på deras hemsida så ÄR det All-Inclusive. Återstår bara att höra vad ni betalade per natt. Jag har tänkt åka i februari nästa år och det är inte bokningsbart ännu varför jag inte får upp något pris.
 

rvarttinen

Medlem
Gissar att ni var 2 vuxna. Vad blev kostnaden per natt? Finns det möjlighet till All-Inclusive?
Ja, vi var två vuxna. Pris beror rätt mycket på växlingskursen (USD) - men, en Senior Overwater villa ligger på ca USD 1480 per natt. De har s.k. Beach villa från USD 1200. De kallar paketet 'Cristal package' och inkluderar nästan all. Det står att läsa om det på deras hemsida. Kolla gärna in: Recension: Barfotalyx på en liten ö mitt ute på havet (Maldiverna) - BusinessClass.se
 

famhanssons

Medlem
Ja, vi var två vuxna. Pris beror rätt mycket på växlingskursen (USD) - men, en Senior Overwater villa ligger på ca USD 1480 per natt. De har s.k. Beach villa från USD 1200. De kallar paketet 'Cristal package' och inkluderar nästan all. Det står att läsa om det på deras hemsida. Kolla gärna in: Recension: Barfotalyx på en liten ö mitt ute på havet (Maldiverna) - BusinessClass.se
Tack snälla för återkoppling :):)

Jag inser att det verkar finnas 100-tals hotell att välja på Maldiverna eftersom det är ett så stort antal öar.
 

lilly k

Medlem
Är det någon som varit på Maldiverna med all inclusive där det inte är buffé utan a la carte? Moofushi och Veligandu ser helt magiska ut men så var det det där med buffén...
 

rvarttinen

Medlem
Är det någon som varit på Maldiverna med all inclusive där det inte är buffé utan a la carte? Moofushi och Veligandu ser helt magiska ut men så var det det där med buffén...
Undrar inte om de flesta resorter kör med buffé de flesta kvällar. På Moofushi ingår a la carte en kväll i veckan i deras a la carte restaurang. Men, du kanske vill kolla in Kandolhu (Maldives Hotel | Kandolhu Maldives Official Site) - de tycks ha ett paket som täcker "allt", inklusive deras a al carte restauranger.
Kolla och återkom gärna här i forumet om det var detta du letade efter.
 

bossefin

Medlem
Vi besökte Maldiverna som start på en långresa i våras och tillbringade 10 dagar på en ö som heter Veligandu. Vi har rest runt en hel del bland många soliga semestermål som bl.a. Bali, Langkawi, Kambodja och många platser i Thailand men det finns hittills inget som varit i närheten av Maldiverna om man ute efter att koppla av, äta gott och bara njuta av livet.

Jag är inte direkt intresserad av dykning utan lånade cyklop på resorten och nöjde mig med det. Det jag upplevde som mycket positivt var maten. Normalt sett gillar jag inte All inclusive men där var det fullständigt magiskt bra med frukostbuffé, lunchbuffé och middagsbuffé av yppersta klass. Alltid olika förrätter, varmrätter och desserter och under de tio dagarna vi var där serverades inte samma mat en enda dag.

Vi bodde i en egen watervilla med jacuzzi och stort soldäck med trappor direkt ner i vattnet. Bara att ligga på mage på soldäck och spana in fiskarna (mycket revhaj och rocka) var underbart avkopplande för själen. Ofta snattades det en fralla extra på frukost som sparades till fiskmat. Finns hur mycket positivt som helst att berätta och vi kommer definitivt att återvända dit.

+1 på den - Veligandu var fantastiskt. Med Maldiviska mått mätt dessutom väldigt prisvärt.
 

bossefin

Medlem
Är det någon som varit på Maldiverna med all inclusive där det inte är buffé utan a la carte? Moofushi och Veligandu ser helt magiska ut men så var det det där med buffén...
Var också tveksam till buffén när jag bokade Veligandu. Överträffade dock alla förväntningar. Särskilt bra var den indiska/sri lankesiska maten. Vi åt i o f s ala carte en dag på beachen - det var också mycket bra men inte nödvändigt.
 

Ozz

Medlem
Var också tveksam till buffén när jag bokade Veligandu. Överträffade dock alla förväntningar. Särskilt bra var den indiska/sri lankesiska maten. Vi åt i o f s ala carte en dag på beachen - det var också mycket bra men inte nödvändigt.
Kan bara instämma i detta, vi undviker alltid all inclusive/buffémat när vi reser men Veligandu var verkligen riktigt bra!
 

rvarttinen

Medlem
Buffén på Moofushi är lite utanför det jag i alla fall är van vid när det kommer till buffé. Många rätter görs på beställning (dagens special, pasta, grill, hamburgare, etc.) och en del, främst förrätter, är redan preppade på små fat och assietter. Sallader odyl. ligger ofta i skålar, men ibland smakfullt upplagda på små assietter. Så, det står buffé på deras hemsida etc. men det är lite mer än buffé, men inte à la carte i egentlig mening.
Kvaliteten på det som serveras? Mycket hög!
 
Toppen