Senaste nytt

United Mileage Plus - Alla award bookings genom HKG kostar 4 Miles

Palazzi

Medlem
Jag uppmärksammade felet, men vågade inte boka. Det är ju lite skillnad mellan "mistake-fare" och "mistake-award" . För en award-flygning kan man ju näppeligen påstå att man inte visste hur mycket miles som behövdes, då det finns fasta award-charts.

Sedan finns regler för att bolaget inte har rätt att prisjustera mistake-fares utan bara avbeställa. Undrar om det är lika säkert gällande miles...:confused:
 

Dr. Miles

Expert
Undra vad som händer med dem som redan hunnit starta sina resor?
Om man har tillräckligt med miles på kontot, tror jag att de drar retroaktivt. Som Palazzi skrev, det finns publicerad award tabell. Så kan man inte hävda att det var rätt antal miles för bonusresa heller.

Jag vet dock inte vad som händer för människor som inte har tillräckligt många miles på kontot och ändå har börjat resa.
 

henrik l

Medlem
Undra vad som händer med dem som redan hunnit starta sina resor?

Ingenting kan jag tänka mig, dom lär nog få slutföra sina resor, annars lär nog United bli stämda på ganska rejäla belopp. Systemet för stämningar verkar bygga på att folk är totalt intelligensbefriade. T ex verkar man förutsätta att folk inte förstår att dom inte ska stoppa in handen när gräsklipparens skärblad snurrar för fullt, därav stora varningstexter. Så om man bokar och påbörjar en bonusresa för en bråkdel av poängen som behövs, så kan man ju alltid hävda att det inte fanns någon synlig information:D
 

rob74

Medlem
Det har uppenbarligen varit mycket i farten den enda veckan som jag inte lusläst BC.se...
Så går det...
 
Toppen