Senaste nytt

Stockholm - rundresa USA - Stockholm

Ingelstam

Medlem
Hallå!

Ute i god tid, men nästa år tänkte jag ta familjen (2+3) på sjysst USA-tour och undrar om ni vet hur jag lättast får tag i rätt biljetter och resplan, Vi tänker nog börja på Västkusten (LAX) sedan kolla in Las Vegas, Chicago, DC, Miami och avsluta i New York.

Vad har ni för förslag. Businessclass är tyvärr inte att tänka på. Det blir för dyrt. Finns det ngn agent i USA som man ska kontakta - eller kanske t o m i Sverige? Eller ska man sy ihop det själv?

Talk to me people out there!

Anders
 

ARN-MIA

Medlem
Jag tycker absolut ni ska sy ihop det själva.

Innan vi kan säga något mer så är det bar att veta hur länge ni har tänkt att vara borta samt hur mycket ni vill spendera?
 

hoss

Medlem
Jag föreslår att ni hyr bil i LA, åk sen till Grand Canyon och sedan via Page till Zion National Park och Las Vegas. Därifrån kanske Sequoia Park, Yosemite eller kustvägen med Hearst Castle och Big Sur. Kanske en tågresa? Ni kan åka från San Francisco eller LA till Chicago, tågen har familjekupéer och all mat ingår i priset. Kolla amtrak.com där man också kan boka sin biljett.
 

Ingelstam

Medlem
OK Förslaget nu är alltså

ARN-LAX flyg
Bil på västkusten samt dra inåt kontinenten med bilen (Grand Canyon och Las Vegas)
LAS-MIA flyg
MIA-DCA flyg
DCA-New York flyg
New York-Stockholm

Förslag på ändringar?
 

tourist

Medlem
Börja med att fråga dig själv varför du har valt LA, LV, Chi, MIA, DC och NYC som resmål. Det finns ju så många andra delar av USA som är trevligare, mindre turistbelamrade och billigare i södern och i mellanvästern. Att prata med järnhandlaren på Main Street eller äta söndagsmiddag med free refills på en diner och titta nyfiket på familjer som kommit finklädda från gudstjänsten i småstaden är mycket mer genuint amerikanska upplevelser än att att trängas bland trottoarstjärnorna i LA eller mellan Manhattans skyskrapor, så gör inte bara de senare sakerna!

Ditt förslag innebär mycket inrikesflyg i USA. Det är ju inte särskilt glamoröst, mycket förseningar, mycket folk och väldigt tidsödande. Är barnen för små för en roadtrip där ni rår över er själva och slipper passa flygtider? Jag tror också att ni uppskattar resan mer om ni inte gapar över riktigt lika mycket. Varför inte ta 10 dagar på västkusten den här resan och 10 dagar på östkusten året därpå?

Om ni i alla fall har bestämt er för att göra "den stora USA-resan": Swanson säljer paketresor typ Fly-n-Drive, men om du själv har varit i USA tidigare utan familjen är det så klart egen planering som är att rekommendera så att du får allt som du vill ha det. Då har du också chansen att boka hotell hos utvalda kedjor och samla ihop rejält med poäng för det...
 

SvartMjolk

Medlem
Jag tycker inte ni får missa SF när ni är "så nära". Annars ser routingen bra ut tycker jag.

Jag föredrar att flyga med Virgin America inom USA, men samtidigt kanske du vill samla poäng?

En sida jag ofta använt för flyg i USA är kayak.com. Tycker den hittar bra priser.
 
Håller med tourist. Efter att ha varit i USA på semester ett antal gånger de senaste åren tycker jag det låter lite som när amerikaner (eller japaner för den delen) försöker "se europa" på en vecka. Visst, du hinner se Eiffeltornet och Colosseum, men frågan är hur mycket du verkligen hinner uppleva när du gapar över allt. Detta förutsatt att du inte tänker vara ute och resa hela sommaren och då kan lägga in längre stopp för vila och eftertanke på olika ställen utmed resrutten. Men det är bara mina spontana tankar, annars gillar jag idén!
 

agehall

Medlem
Nu ska ni ju inte vara borta så länge, så det blir nog svårt denna gång, men att bila från SEA till LAX är väldigt trevligt. Jag gjorde själv detta för ett antal år sedan och avslutade med att åka ut till LAS och sedan vidare tillbaka till SFO för hemfärd. Det finns otroligt mycket vacker natur uppe runt SEA och hela vägen ner genom Oregon.

Dock tar en sådan resa ca 3v...
 

mry

Medlem
Det brukar vara billigare att flyga till SFO och dit kan man flyga direkt från Europa med olika flygbolag.

Jag har flera gånger varit på usas västkust i 3-4 veckor och det har känts som lagom tid för att klara av 7-10 ställen att övernatta på.
 
Toppen