Senaste nytt

Tjänar man poäng på flygning med Tyrolean?

Mikael

Medlem
Har en kommande resa till Wien och tittar på ett flyg med Austrian som flygs av Tyrolean. Enligt Wikipedia är Tyrolean ett star alliance "member affiliate" via Austrian. Innebär det att man tjänar miles till det Star Alliance FFP man väljer (och inte bara att man får miles om man är medlem i Miles & More som Austrian tillhör)?
 

Roger J

Medlem
Kan intyga att man får poäng. Austrian har ju lagt ner sin operativa flygverksamhet. Alla OS-flighter utförs av Tyrolean, Lufthansa, Helvetic osv.
 

AABack2ARN

Medlem
Så vitt jag vet. Men jag skulle nog kolla på StarAlliance.com snarare än på wikipedia vilka bolag som räknas som affiliates.
 

fleetheseen

Medlem
Har en kommande resa till Wien och tittar på ett flyg med Austrian som flygs av Tyrolean. Enligt Wikipedia är Tyrolean ett star alliance "member affiliate" via Austrian. Innebär det att man tjänar miles till det Star Alliance FFP man väljer (och inte bara att man får miles om man är medlem i Miles & More som Austrian tillhör)?

Mikael, jag flög ARN - Wien förra veckan med Austrian Air (FLIGHT OPERATED BY:TYROLEAN AIRWAYS). Fick in poängen igår och 800 poäng blev det iaf :) Flög sedan vidare från Wien - Sofia och det var Austrian(Tyrolean) som flög där också och fick där 600 poäng.
 

AABack2ARN

Medlem
Oops. Jag blandade ihop det med oneworld.com där affiliate airlines står uppräknade separat under Member airlines.

Jag är dock ganska övertygad om att staralliance.com visade den informationen också men jag har nog inte varit inne där på ett tag för sidan såg ganska omdesignad ut efter hur jag minns den... Sorry!
 
Toppen