Senaste nytt

Tokyo-Kiruna/Evenes/Lakselv direkt

Homer

Medlem
12JUL12
Adjustments to traffic program NRT-CPH
SK984 NRT-CPH has been rerouted to KRN on selected dates during the winter 2012-2013 program. As a result of this, a small number of passengers are rebooked.
Rerouted flights

SK984/23DEC12 NRT-KRN
SK984/12JAN13 NRT-KRN
SK984/26JAN13 NRT-KRN
SK984/02FEB13 NRT-KRN


Rebookings

Passengers originally booked on above rerouted SK operated flights have been involuntarily rerouted to other SK operated flights the day before.

Missing connections in Scandinavia to be rebooked in same class or lowest available booking class in same service class as originally booked.

Responsible selling office must contact passengers and inform about the involuntary rerouting and are responsible to rebook passengers to final destination.
Involuntary rerouting to other SAS International operated flights

Passengers may be involuntarily rerouted to other SK operating flights within validity of the ticket. Rebooking must be done in the same booking class or lowest available booking class in the same service class as originally booked.
Refund

If alternative rerouting made by SK is not accepted by passenger, refund of issued SK/117-ticket with SK fares is permitted.
Info for SAS offices only: Rebooking for Award passengers affected by cancelled flights

If seats available in H-class or higher, send option queue to CPHSK0566 for action.
Flight Date Rebooked to
SK984 NRT-CPH 23DEC12 SK984/22DEC12
SK984 NRT-CPH 12JAN13 No passengers
SK984 NRT-CPH 26JAN13 SK984/25JAN12
SK984 NRT-CPH 02FEB13 SK984/01FEB12



NRT KRN Kiruna special in W12/13 - FlyerTalk Forums

---tillägg av AHO---
Tokyo-Evenes:
  • 2012-DEC-29
  • 2013-MAR-16
Tokyo-Lakselv:
  • 2013-FEB-09
  • 2013-FEB-16
 
Last edited by a moderator:

henrik l

Medlem
Tanken om en sådan routing slog slog mig för någon månad sedan då jag tittade på NRT-LYR. KRN låg ju i förlängningen så det är ju dumt att åka och vända i Stockholm
 

Alx

Medlem
"a small number of passengers are rebooked"

Intressant att man inte har fler pax 5 månader innan jul?!
 

palmen

Moderator
Jag skulle gissa på att de sålt in en massa japaner som ska titta på ishotellet i Jukkasjärvi eller något liknande.
 

Alx

Medlem
För det pratar om Tokyo->Kiruna(Köpenhamn) så finns det inte så många japaner som kan ta ledig före nyår.

Du missförstod vad jag menade. Varför så få bokade på det inställda flyget NRT-CPH? Verkar inte vara en särskilt bra linje de datumen. Är det fler som har tröttnat på att byta i CPH måhända?
 

Dr. Miles

Expert
Du missförstod vad jag menade. Varför så få bokade på det inställda flyget NRT-CPH? Verkar inte vara en särskilt bra linje de datumen. Är det fler som har tröttnat på att byta i CPH måhända?
Nej, jag har förstått din fråga. Det handlar inte om NRT->KRN.
Oavsett vilket japansk/europeiskt flygbolag, kan det inte finnas så många bokningar på dagarna före jul på avgångar från Tokyo av skälet som jag skrev i mitt inlägg.
 
Toppen