Senaste nytt

Berlin. Nöjespark? Samt kollektivtrafik.

JNH

Medlem
Tjenare.
Är i Berlin 17-20/6.
Finns det några nöjesparker/tivolin som är öppna? När jag söker på en stor sökmotor på internet så hittar jag ett, Spreepark Plänterwald, som verkar vara populärt, men blir inte klok på om det är öppet/aktivt eller om det bara är en visning av hur det såg ut på öst-tiden...?

Och andra frågan. Är det bara att köpa S-bah och U-bah kort på plats för varje person enligt denna lista: BVG Online Shop - Produkte: Berlin WelcomeCard - 72 Stunden inkl. Museumsinsel

Två barn är med, 9 samt 13 år.
 

Buffy

Medlem
Tjenare.
Är i Berlin 17-20/6.
Finns det några nöjesparker/tivolin som är öppna? När jag söker på en stor sökmotor på internet så hittar jag ett, Spreepark Plänterwald, som verkar vara populärt, men blir inte klok på om det är öppet/aktivt eller om det bara är en visning av hur det såg ut på öst-tiden...?

Och andra frågan. Är det bara att köpa S-bah och U-bah kort på plats för varje person enligt denna lista: BVG Online Shop - Produkte: Berlin WelcomeCard - 72 Stunden inkl. Museumsinsel

Två barn är med, 9 samt 13 år.
Spreepark är en gammal nerlagd park.

Tropical Island är en grym vattenpark, dock en bit utanför Berlin.
Tropical Islands: Tropical World


Ja bara att köpa på plats, jag tycker att deras U-bahn och S-bahn är sjukt smidiga, inga spärrar men väldigt dyrt har jag förstått om man inte har giltig biljett.
 

In_Sweden

Medlem
Tjenare.
Är i Berlin 17-20/6.
Finns det några nöjesparker/tivolin som är öppna? När jag söker på en stor sökmotor på internet så hittar jag ett, Spreepark Plänterwald, som verkar vara populärt, men blir inte klok på om det är öppet/aktivt eller om det bara är en visning av hur det såg ut på öst-tiden...?

Och andra frågan. Är det bara att köpa S-bah och U-bah kort på plats för varje person enligt denna lista: BVG Online Shop - Produkte: Berlin WelcomeCard - 72 Stunden inkl. Museumsinsel

Två barn är med, 9 samt 13 år.
Om du tänkt köpa BerlinWelcomeCard i kollektivtrafikautomater, så kom ihåg att du behöver kontanter eller Maestero kort. Det säljs också på vissa ställen, typ turistinformation där du förmodligen har fler alternativ för att betala.
 

palmen

Moderator
Då är vi där samtidigt, lär vara lite olika agendor för vad som ska göras.
Jag hade tänkt titta lite på gamla tempelhof och parken som är där nu (ingen aning om det är vettig underhållning) samt ta mig mellan lite olika vattenhål :)
 

Lollet

Medlem
Vart ska alla bo? Kommer själv bo på Hilton Berlin 16e-17e för att lyckas förlänga status. Ska shoppa lite men sen får vädret styra vad man hittar på.

Måste testa Tropical Island nån gång när man har lite mer tid..
 

Kenny

Medlem
Då är vi där samtidigt, lär vara lite olika agendor för vad som ska göras.
Jag hade tänkt titta lite på gamla tempelhof och parken som är där nu (ingen aning om det är vettig underhållning) samt ta mig mellan lite olika vattenhål :)

Jag var på en guidad tur på Tempelhof för ett par år sedan och var väldigt nöjd. En får bland annat se gamla bagageband, nazijärnväg och skyddsrum. Om turen finns kvar kan jag varmt rekommendera den.
 

palmen

Moderator
Vart ska alla bo? Kommer själv bo på Hilton Berlin 16e-17e för att lyckas förlänga status. Ska shoppa lite men sen får vädret styra vad man hittar på.

Måste testa Tropical Island nån gång när man har lite mer tid..
Jag bor på Holiday Inn första natten och InterContinental andra natten. Måste trigga två stays och massa extrapoäng :)
 
Då är vi där samtidigt, lär vara lite olika agendor för vad som ska göras.
Jag hade tänkt titta lite på gamla tempelhof och parken som är där nu (ingen aning om det är vettig underhållning) samt ta mig mellan lite olika vattenhål :)

När vädret är bra är det skönt att vandra runt Tempelhofer Feld. Om man tar U-bahn till Paradestrasse och vandrar längs startbanan så hamnar man i Neukölln där det finns några trevliga ställen att äta lunch eller fika. Då kan man ta U8 tillbaka till centrumet.

Ingen specifik underhållning men mycket aktivitet och det finns en Biergarten på norra sidan.
 
Toppen