Senaste nytt

Fasttrack till Gold Elite hos Marriott kedjan: var Gold Elite hos Ritz-Carlton

Jag var inte säker på att fortsätta i befintliga Marriott tråden eftersom ämnet handlar om en annan partnerkedja som ger Elite förmåner hos Marriott med.
Skaffa Marco Polo Club medlemskap hos Abercrombie & Kent och få Gold Elite hos Ritz-Carlton. Då får man samma förmåner även hos Marriott. Juvelen i Marriott Rewards är ju just möjligheten att få en upgradering på RC så här får man det utan att spendera 50 nätter på hotell.
Det finns förstås ett hake: medlemskapet kostar $300 men gäller i 3 år vilket ger oss ett pris på $100/år.

Det är plåster på såret för de som inte kan skaffa ett Ritz-Carlton kreditkort med 70.000p sign-up bonus. :p
 
Jag försökte matcha Hilton Honors samt Accor Diamond hos Marriot för någon vecka sedan och fick det här svaret:

The Marriott Rewards program does not offer status matches and will not normally offer an opportunity to bypass the achievement requirements of our Elite membership. However, if you send a copy of your stay information for the last twelve months with one of our competitors along with your Marriott Rewards account number, we will review your request.

Please be sure the statement you send lists your hotel stays during that time frame so we can determine the number of nights you stayed.

Nåja :)
 
Jag försökte matcha Hilton Honors samt Accor Diamond hos Marriot för någon vecka sedan och fick det här svaret:...
Nåja :)
Jag ska inte matcha mer: det kan man göra bara en gång. För min del känns det mer solid deal när man fått elitstatus genom aktieköp eller via kreditkortet. Då håller man statusmatchning som en sista utväg.
Och Marriott och SPG verkar vara mer restriktiva med att matcha konkurrenter.
 
Tack för bra tips!

Vad krävs för att kunna skaffa ett RC-kreditkort (måste man var bosatt i USA)?
Var så god!
RC kreditkort är ett Visa Signature från Chase. En adress i USA är ett av kraven. Framförallt har jag svårt att motivera $395 i årsavgift. Eller ju, 70K poäng plus 30K bonus för 4 dagars vistelse är nog en bra ROI.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Det där var intressant med tanke på att jag under de senaste åren har spenderat +30 nätter per år på framförallt Marriott Courtyard i Hong Kong under de senaste åren. 100$ för minst 30 frukostar, tillgång till lounge, plus uppgradering är ju p-nötter i sammanhanget.

HAr någon testat detta? Funderar på vad som t ex gäller när Marriott kör sina kampanjer? Håvade t ex själv in 25 000 p för 15 nätter i våras på en kampanj. En annan tanke är om man kan flytta poäng mellan Ritz och Marriott kontona?

Tror dock att även JacobGbg nämnde möjligheten att förnya guldet med poäng om man inte återkvalade. Jag lär få reda på det i början av nästa år, eftersom jag landar på 35-40 nätter.
 
Last edited:

micke

Medlem
Det där var intressant med tanke på att jag under de senaste åren har spenderat +30 nätter per år på framförallt Marriott Courtyard i Hong Kong under de senaste åren. 100$ för minst 30 frukostar, tillgång till lounge, plus uppgradering är ju p-nötter i sammanhanget.

HAr någon testat detta? Funderar på vad som t ex gäller när Marriott kör sina kampanjer? Håvade t ex själv in 25 000 p för 15 nätter i våras på en kampanj. En annan tanke är om man kan flytta poäng mellan Ritz och Marriott kontona?

Tror dock att även JacobGbg nämnde möjligheten att förnya guldet med poäng om man inte återkvalade. Jag lär få reda på det i början av nästa år, eftersom jag landar på 35-40 nätter.

Har inte hundra koll på Marriott men har för mig att just på Courtyard så får man inte gratis frukost även som elite. Kanske någon annan som har bättre koll?
 

David

Medlem
Har inte hundra koll på Marriott men har för mig att just på Courtyard så får man inte gratis frukost även som elite. Kanske någon annan som har bättre koll?

Det stämmer. Fick inte frukost i Bryssel med hänvisning till detta. På många CY i asien, bl.a. CY HK nämnt ovan, har de dock lounge så du kan äta frukost där.
 

henrik l

Medlem
Det stämmer. Fick inte frukost i Bryssel med hänvisning till detta. På många CY i asien, bl.a. CY HK nämnt ovan, har de dock lounge så du kan äta frukost där.

På CY i HK kan jag välja mellan frukost i loungen eller i restaurangen. Väljer restaurangen i 99 fall av 100. Dessutom är kan man få lite vin och tilltugg i longen mellan 18-20. Men som ni säger är reglerna lite otydliga när man läser det finstilta på Marriotts hemsida.
 
Toppen