lillemannen
Medlem
Flög idag från Doha till Köpenhamn och landade drygt 20 min tidigare. Ute ur terminalen 12.56 skulle landa 12.55 så någon större problem verkar det inte vara för Qatar i norra Europa.
Det är som jag vid många tillfällen tidigare sagt, man kan inte blint lita på FR24 när det gäller den småskaliga noggrannheten. FR24 är inte något flygledningssystem med de noggranheter i sin presentation som detta kräver. Flygledarna har tillgång till sina noggranna system som är certifierade enligt ICAO krav så ni behöver nog inte oroa er för att flygplanen till Qatar leds in eller ut från Doha på något slumpaktigt sätt. Ingen flyger som dom vill över något luftrum som inte är tillåtet.
Vadå tjat @Alf gav ett väldigt relevant svar eftersom det är flera i den här tråden som hänvisar till detaljerade kartor från FR24 som visar att flyg är på väg in över fel länder. Du ger ju samma förklaring men hänvisar till ett blogginlägg istället för att beskriva det med egna ord.Varför detta envisa tjat från din sida? Det är aldrig nån som sagt att FR24 är flygledningssytem.
Flightradar24 är flygspårning i realtid, varken mer eller mindre...
Præcis samme her: Flyver CPH-DOH-SGN på torsdag og fik netop email at den sidste flight er fremrykket 30 minutter med samme ETA i Saigon. Fin løsning for osFick mail från QR om ändring av flygtid för min resa till Krabi om 3 veckor. Vad jag kan se är enda ändringen 30min utökad flygtid från Doha till Krabi, förmodligen för att de nu får flyga över ändrade luftrum. 30 min mer i business är för mig helt okej
Hvis det er med Oneworld selskaber får du formentlig flere points da 1) bookningsklassen tenderer til at blive højere og 2) routing tenderer til at blive længere. Hvis du får mindre (qua non-OW airlines) kan du klage din nød og måske få miles ifølge oprindelig bookningNoen som vet hva som vil skje i forhold til qpoints og qmiles nå når Qatar booket meg om med andre flyselskaper ?