Senaste nytt

Stockholm - Dhaka ruttförslag

Brandten

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm.
  • Var är din destination? Dhaka.
  • När vill/behöver du resa ut? 16/8-2017.
  • När vill/behöver du komma hem? Måste vara hemma senast kl08 måndagen 21/8-2017.
  • Hur länge vill du vara borta? 2-3 nätter.
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen.
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  • Vad är din budget? (per person) max 5000 SEK per person (har ca 450.000 EB-poäng och 3st 2-4-1 till förfogande
  • Vad är det viktigaste för dig? Testa nya/olika flygbolag.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigt men gärna via så många ställen som möjligt.
Jag pratade med Tallinn tidigare idag som hjälpte mig titta på alternativ till inför kommande resa till Dhaka där jag brukar flyga med Turkish Airlines. Naturligtvis förslog jag Air India där det fanns plats på inaugural. Vill ju som ni vet vid det här laget alltid testa nya flygplan, flygbolag, flygplatser och lounger så långt det går.

Ankommer Delhi och därifrån finns det inte några direktflyg till Dhaka utan endast via Kolkata vilket naturligtvis inte är några problem för min del. Har aldrig varit i Indien men ett extra stopp där kan väl inte vara så farligt?

Stockholm - Delhi med AI168, B787 i business.
Delhi - Kolkata med AI20, B787 i business.
Kolkata - Dhaka med AI230, A319 i business.
Dhaka - Singapore med SQ447, A330 i business.
Singapore - Delhi med AI381, B787 i business.
Delhi - Stockholm med AI167, B787 i business.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Stockholm - Delhi med AI168, B787 i business.
Delhi - Kolkata med AI20, B787 i business.
Kolkata - Dhaka med AI230, A319 i business.
Dhaka - Istanbul TK713, A330 i business.
Istanbul - Stockholm med TK1791, A320 i business.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Båda alternativen kostade 70000 EB-poäng och ca 3200 SEK.

Det fanns inga platser på SQ "direktflyg" till Stockholm. Turkish har jag flugit en del så hade varit kul att testa något annat. Air India flyger jag ju med på vägen ner så inget måste att flyga de igen hem. Frågade om *A positioneringsflyg till någon av SK´s destinationer i Asien men fanns ingenting.

Har ni något förslag?
 

Brandten

Medlem
Tillägg: Med de lite mer flexibla bokningsreglerna nu kan jag flyga precis hur som helst från Delhi till Dhaka och vidare hem till Arlanda.
Viktiga är att få med Air India premiären den 16/8. Resten är väldigt flexibelt så länge jag får 1 heldag minst på plats i Dhaka.

Edit2:
Exempel: Dhaka - Singapore - Sydney - Los Angeles - Stockholm tex är ju ett tillräckligt galet sätt att komma hem på... eller?

Edit3:
Singapore - Addis - Stockholm tänkte jag på men kom på att jag nyss testade ET business så har inget behov av det än.
 

Glenn E

Medlem
BR61 (EVA air) finns Bangkok till Wien 20 augusti kl 0330 ankommer kl 0950.
Anslutning finns t,ex via Munchen till Stockholm i business.
 

Brandten

Medlem
BR61 (EVA air) finns Bangkok till Wien 20 augusti kl 0330 ankommer kl 0950.
Anslutning finns t,ex via Munchen till Stockholm i business.

Fanns inte i business.
upload_2017-6-9_17-40-4.png
 

Brandten

Medlem
Från BKK till Europa finns det tillgänglig businessclass med i princip alla bolag. Gäller bara att hitta något jag vill testa.
Var ju på tapeten med Austrian och/eller Swiss när jag skulle till Las Vegas senast men det blev ju bokat med Brussels så kanske läge att testa nu.
 

Brandten

Medlem
Med de nya reglerna för awardbokning, är det fortfarande 4+4 leg som gäller? Blir ju 3 flyg ner (ARN-DEL-CCU-DAC) och verkar inte gå att boka så jag kan peta in det fjärde benet för att maximera. Ingen fara egentligen men hem skulle jag ju vilja maximera det här kalaset.

Börjar fundera på att leta efter First, även om första leg DAC-SIN eller BKK verkar bli med Economy hur jag än söker.
Från BKK eller SIN önskar jag mer än gärna förslag på bra routing hem till ARN. Kan köpa biljetten från DAC om det behövs för att maximera detta.

Det är ju en enkel lösning att bara hoppa ombord på vanliga TK kärran till IST vilket inte är fy skam det heller med CIP-loungen men hade ju gärna testat lite nya kärror/flygbolag.
 
Toppen