Senaste nytt

Hotelltips i Chicago?

Igorius

Medlem
Gott folk,

Kommer tillbringa 6 nätter i Chicago i september, och letar just efter passande boende till en rimlig penning (max $200-300 per natt för dubbelrum). Då jag gärna samlar lite HHonors points har jag sneglat lite på the Drake Hotel (ser klassiskt och trevligt ut för fr. $219/natt). Någon som har erfarenhet av detta, eller tips på andra hotell?

Tack på förhand!
 

mha321

Medlem
Sitter precis själv och väljer mellan Drake och Westin Michigan Avenue... Lutar också åt Drake, då jag hade en usel erfarenhet på Westin för ett år sedan. Men har inte provate Drake själv, så skulle också uppskatta info från någon som har gjort det...
 

Ubbe

Medlem
Personligen gillar jag Palmer house. Ligger rätt, bra rum om du ser till att skippa standard och en fantastisk frukost som du ska se till att den är inkluderad. Priset för att köpa till var senast någonstans runt $60-70 och det var den inte värd om man betalar med egna skattade pengar.. Det ar väl här Hilton Hotels startade...
 

Bryant

Medlem
Jag åker dit om en vecka och jag funderade på Drake eller Radisson. Drake ligger bra till längst norrut på Michigan ave. Det blev dock inget av dessa hotell. Jag bokade Sofitel watertower. Återkommer om det var ett bra val eller inte :)
 

Najk

Medlem
Conrad Chicago! Bodde där förra året. Du får hiltonpoäng och ett trevligt hotell som ligger på plats 6 på tripadvisor. Läget är kanon precis vid Michigan ave. Rummen var riktigt fräscha och hade Bose surroundsystem :) skön takbar hade de med som serverade god champagne på glas!
 

Igorius

Medlem
Tack för förslag - ska se om jag kan hitta något rimligt pris på Conrad och/eller Palmer House. 6 nätter möjliggör ju också ett par hotellbyten - fler stays!
 

mha321

Medlem
Palmer House ligger tyvärr lite för långt bort från där jag behöver vara. Har besökt det utan att bo där tidigare, och det såg klart bra ut!

Conrad var lite väl mycket dyrare eftersom de bara hade standardpriser när jag ska dit i september. Får bli Drake för mig ändå...
 

Igorius

Medlem
Slog nyss till på Drake jag också, väl höga standardpriser för de andra två. För att slippa undan "non-refundable"-träsket fick det bli ett "romance package" med sparkling wine och American breakfast för två - jippie.
 
Ser att det är en gammal tråd men frågan kanske dyker upp igen. Jag kan rekommendera både Fairmont och Radisson Blu har även bott på Palmer House som är ett bra hotell, ligger dock en aning sämre till än Fairmont och Radisson tycker jag.
 

flybob

Medlem
Gillar man roof top bars så är både TheWit (DoubleTree Hilton) och Dana Hotel bra. Tämligen rimligt prissatta dessutom.
 
Toppen