Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

peppe

Medlem
Har jag förstått rätt att man genom flypremium samt Amex elit får får 37000 kvalificerande poäng genom att ha dessa två kort. Förutsatt att du använder ditt flypremium minst en gång i månaden?
 

Impendill

Medlem
Har jag förstått rätt att man genom flypremium samt Amex elit får får 37000 kvalificerande poäng genom att ha dessa två kort. Förutsatt att du använder ditt flypremium minst en gång i månaden?

32.000 borde det väl vara?

Fick man inte 1.000 poäng per månad genom MC premium ?
 

Peter G

Medlem
Har jag förstått rätt att man genom flypremium samt Amex elit får får 37000 kvalificerande poäng genom att ha dessa två kort. Förutsatt att du använder ditt flypremium minst en gång i månaden?

Du får Max 32.000 poäng.
20.000 på Amex elite en gång per år
12.000 poäng från MC premium fördelat på 12 mån (1000 i månaden så länge Du använder kortet)
 

Homer

Medlem
Finns den intressanta situation - Guld som man fått som soft landing från Diamant om man tjänat Diamant mha kreditkortspoäng.
 

crown

Medlem
Jag är inte så säker på det. Jag hade inte chansat på det. Det är knappast rimligt att man genom att nästan shoppa sig till ett guldkort i 10 år ska få guld på livstid.

Jag personligen kommer att se till att jag flyger in mitt guld.

Jag skulle säga att i det stora hela så handlar det om vinsten för SAS i slutändan.

Någon som flyger in ett guld lär även använda förmånerna i större utsträckning och då blir det en kalkyl. Om någon däremot "shoppar till sig" ett guld delvis så får man en annan kalkyl. Vilken som är bäst och drar in mest pengar till SAS i slutändan är svårt att säga, det är nog något SAS själva får räkna på.

Personligen tror jag båda vägarna drar in pengar till SAS och skapar lojalitet så därför skulle jag bli förvånad ifall valde att undanta t.ex. baspoäng från kreditkorten i beräkningen. Kunder som både flyger och har kreditkort anser jag generellt vara en lojalare grupp än de som endast flyger.

Att undanta bortskänkta kort känns däremot rimligt då dessa kort direkt inte inte drar in några pengar, utan snarare indirekt och möjligen direkt på längre sikt först.
 
Toppen