Senaste nytt

Hyr från Hertz tjäna 5.000 poäng och chans att vinna 25.000

Krotan

Medlem
Har bokat bil en antal bokningar under denna kampanj.
Fick 500p för första bokningen. Efter klagomål överfördes resterande saknade poäng också efter ~10 arbetsdagar.
Inga andra poäng har trillat in på mitt konto dock. Den äldsta är snart 3.5 vecka gammal så jag väntar med spänning :)

Vad jag däremot upptäckte när jag hämtade bilen som jag hade fel poäng för (upptäckte i efterhand) är att dom har bytt CDP när jag hämtade bilen och därmed har det inte gått under kampanjen i sina system.

Stora frågan jag ställer mig då är som tidigare nämnts hur man hamnar i utdelningen av 25k poäng till de 25 första. Bokade min första bokning ~30 minuter efter jag fått mailet om kampanjen.
Dom lovade att allt gått rätt till och information kommer skickas till dom som "vunnit". Är högst tveksam till att det går rätt till dock.

Vad jag vill ha sagt: Dubbelkolla CDP på era papper när ni hämtar bilen så dom inte ändrat på stationen. Hänt mig flera gånger tidigare också men då inte varit ett problem då dom bytt från tex CDP för EBD till CDP för EBS, men behållt priset.
 

Rasmus_1

Medlem
Jag förstår att det låter lite som en saga men idag dök 5000 poäng för en weekendhyra på UME upp helt automagiskt utan att jag behövde göra något alls. Förunderligt.
 

johan_fbg

Medlem
Jag har också fått mina poäng i dag. Har ett antal bokningar kvar, ser fram emot resten av den här kampanjen med andra ord.

10 (nödvändiga) bokningar á 600:- = en interkontinental t/r i C med voucher.
 

v00peter

Medlem
Ni som fått 5 000 poäng, hur långt tid efter utförd hyra har det tagit för poängen att komma till ert Eurobonuskonto?
 

Samosaguas

Medlem
Ibland blir man bara så trött på biluthyrarna för att de inte kan sköta detta med poäng lite smidigare. Bokade och hyrde 2 dygn med 5000-poäng kampanjen. Fick in 500 poäng på kontot och skrev därmed och klagade. Fick nu detta mejl tillbaka:

Dear Samosaguas:

Thank you for contacting us. I appreciate the opportunity to review your concerns.

We are in receipt of your request for SAS Frequent Traveler bonus credit. However, we are unable to process credit to your account with rental XXX, because the rental did not meet the terms and conditions for the PC number indicated on the rental. The promotion requires a 3 day minimum rental.

The rental XXXX has been processed for regular mileage credit. Please allow 6-8 weeks for the rental to show as posted to your account.

We appreciate your business and look forward to serving your future car rental needs.

Yours sincerely,

Brenda

Antar att det bara är att försöka ligga på igen och skicka med "terms and conditions".
Hertz gav med sig enkelt denna gång. Hoppas poängen kommer in snart!

Dear Samosaguas,

Thank you for contacting us. I appreciate the opportunity to review your concerns.

I have processed the manual frequent traveler credit as you requested. Please allow 4-6 weeks from this date for SAS to have time to post the miles/points/credit to your account. When posted, it should show up on your statement listed by the rental pick-up date.

We appreciate your business and look forward to serving your future car rental needs.

Yours sincerely,

Brenda
 

chazzie

Medlem
Ett dygn senare och fortfarande:

NIX220-198-ERR-80187-38 - Vi har för tillfället tekniska problem med dessa erbjudanden, försök igen senare. [NIX220]

Har för många nappat och det börjar bli dyrt för dem? =}
 
Toppen