Senaste nytt

Lounge på Terminal 2 när man flyger från terminal 4 på Arlanda?

Gusthild

Medlem
Hej, kommer flyga inrikes från terminal 4 nu om ett par dagar men skulle vilja sitta på lounge först.
Är det möjligt att gå till terminal två för att sitta inne på aurora innan? Tänkte om terminalerna är länkade efter man har kommit igenom säkerhetskontrollen.

Någon som vet?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gusthild

Medlem
Okej, tack så mycket, men man kommer in på menzies även om man har en biljett för annan terminal?
Tacksam för svar.
 

Dr. Miles

Expert
Okej, tack så mycket, men man kommer in på menzies även om man har en biljett för annan terminal?
Tacksam för svar.
Om du flyger med SAS eller Norwegian från T4, kanske det går att komma in på T5.

Jag vet däremot inte om man kan komma in på T5 eller T2 ifall man flyger med ett flygbolag som inte flyger från den terminalen.
 

olo

Medlem
Framgår inte om du startar på Arlanda (eller om det handlar om Arlanda öht), men om du ankommer till T5 går det en airsidebuss mellan T5 och T2.
 

palmen

Moderator
Tror inte du kommer igenom säkerhetskontrollen på T2 utan att ha giltigt boardingkort till något plan som går från den terminalen.
Nu framgår det inte vilket bolag du flyger med men det går i alla fall att komma in i loungerna på T5 om man flyger med SAS från T4.
 

Joakim

Medlem
Tror inte du kommer igenom säkerhetskontrollen på T2 utan att ha giltigt boardingkort till något plan som går från den terminalen.


Jag har precis besökt T2 med biljett från T4 (SAS inrikes) inga problem att komma genom säkerhetskontrollen.
Men jag kom inte in i loungen (Aurora) då det var mer än 3 timmar till mitt flygs avgång.
Försökte övertyga loungevärdinnan(draken) att jag bara ville göra ett kort besök men det var tvärstopp.
Så nu sitter jag i SAS Gold istället...
Bussen (T2-T5) går fortfarande,
men ingen personal på T2 verkar ha en aning om att den ens existerar.
 
Toppen