Senaste nytt

Värt att köpa Hilton Honourspoäng? Poängbokning som ger mest valuta?

jumbooze

Medlem
Bra tips.
Jag fick 50% rabatt.
Jag kommer nog köpa max för det finns många hotell i Asien där det är billigare att betala med poäng.

Har du någon formel för den beräkningen?

Jag ser ju att vissa är oslagbara på t.ex 5k hgi dps ;)
Men andra bokade jag om då jag räknade på hur mycket man får tillbaka när det är diamanttrippel poäng och använde en 0.4 cents per poäng särskilt nu med apac rean.
Vad blir priset för köpet vid 50% bonus?

Sen är ju poängbokningar väldigt flexibla och det är ju en annan faktor.
 

Glenn E

Medlem
Alltså vid 50% rabatt kostar 1000 poäng 5 USD.
Dessutom som guld eller diamant medlem i honors programmet (HHG eller HHD) får man ju femte natten gratis för extra värde.
På ett ungefär om rumspriset inkl skatter är mer än 10% högre än rumspriset för poäng som är värda 5 USD för 1000 poäng bokar jag för poäng.
HGI på Bali kostar 5000 poäng per natt men man måste boka tidigt annars är det stor risk att det priset inte finns.
Doubletree i Kuala Lumpur och Hilton Petaling Jaya är också mycket bra värde för 10000 poäng per natt. Nästan alla hotell i Malaysia förutom Hilton KL kan vara bra att boka med poäng.
Doubletree i Jakarta och Bangkok kan vara värt att boka på poäng särskilt om man vill ha avbokningsbart rum för 20000 poäng per natt.
 

anbrand

Medlem
Alltså vid 50% rabatt kostar 1000 poäng 5 USD.
Dessutom som guld eller diamant medlem i honors programmet (HHG eller HHD) får man ju femte natten gratis för extra värde.
På ett ungefär om rumspriset inkl skatter är mer än 10% högre än rumspriset för poäng som är värda 5 USD för 1000 poäng bokar jag för poäng.
HGI på Bali kostar 5000 poäng per natt men man måste boka tidigt annars är det stor risk att det priset inte finns.
Doubletree i Kuala Lumpur och Hilton Petaling Jaya är också mycket bra värde för 10000 poäng per natt. Nästan alla hotell i Malaysia förutom Hilton KL kan vara bra att boka med poäng.
Doubletree i Jakarta och Bangkok kan vara värt att boka på poäng särskilt om man vill ha avbokningsbart rum för 20000 poäng per natt.
Hilton Garden Inn HKG ger bra valuta för pengen/poängen med.
 

troligt

Medlem
Ny mystery bonus vid köp av Hilton-poäng t.o.m. 23 juni 2017. Man får logga in och gå in till köpsidan för att se sin bonus. Man kan få upp till 50% rabatt eller upp till 100% bonus.

Dessa kampanjer återkommer med jämna mellanrum. Jag rekommenderar endast att köpa poäng om man har en tilltänkt användning för dem, ej för att bunkra upp.

Hur jag än vrider och vänder på det ser jag ingen Mystery Bonus kopplat till mitt konto när jag letar på sidan där man köper poäng. Kanske är det så att vissa inte får möjligheten?
 

RonnieK

Medlem
Hur jag än vrider och vänder på det ser jag ingen Mystery Bonus kopplat till mitt konto när jag letar på sidan där man köper poäng. Kanske är det så att vissa inte får möjligheten?
Så du menar att du kan köpa poäng, men utan rabatt eller bonus?

Det låter skumt i så fall. Jag själv kan inte köpa poäng alls eftersom jag har köpt fullt för i år men min fru hade 50% rabatt utan att ha någon registrerad aktivitet.
 

troligt

Medlem
Så du menar att du kan köpa poäng, men utan rabatt eller bonus?

Det låter skumt i så fall. Jag själv kan inte köpa poäng alls eftersom jag har köpt fullt för i år men min fru hade 50% rabatt utan att ha någon registrerad aktivitet.

Precis, jag kan köpa poäng (upp till 80 000), men ingen bonus av något slag.
HPoints.jpg
 

RonnieK

Medlem
Precis, jag kan köpa poäng (upp till 80 000), men ingen bonus av något slag.
Där ser man. Antingen har de dragit tillbaka kampanjen eller så är du inte utvald.

Har du köpt poäng någon gång? Kampanjer av denna typ brukar riktas mot tidigare konsumenter.
 

troligt

Medlem
Där ser man. Antingen har de dragit tillbaka kampanjen eller så är du inte utvald.

Har du köpt poäng någon gång? Kampanjer av denna typ brukar riktas mot tidigare konsumenter.

Det har hänt då och då, sist i januari i år då jag köpte en skvätt (10K) för att nå en reward-natt.
 
Toppen