Senaste nytt

Svårt att komma i kontakt med Uber

agehall

Medlem
Jag åkte en resa med Uber ikväll. Jag hade åkt samma sträcka tidigare i veckan så jag blev något snopen när kvittot visade ett pris som var 240% av vad det var tidigare i veckan. Jag kikade inte jättenoga vad det var för pris som visades i appen före min beställning men jag är 99% säker på att det inte var någon surge pricing.

Vid tidigare (dock sällsynta) problem har jag bara mailat kvittot till support@uber.com men den adressen fungerar inte längre. Det enda jag kunde hitta var att anmäla det som att kvittot ändrats, vilket inte är helt sant.

Finns det verkligen inget vettigt sätt att komma i kontakt med Uber längre och klaga när saker verkar konstiga?
 

agehall

Medlem
Gå in i appen och klicka på resan bland tidigare resor?
Jo, men vad ska man göra sedan då? Det finns inga alternativ för att bara ifrågasätta en faktura vad jag kan se.

Man brukar väl dessutom kunna se på kvittot om det varit surge (om nu inte det också är något de ändrat på de senaste månaderna).
Jag vill också minnas att det ska synas men det syns inget sådant på den här turen.
 

crown

Medlem
Jag åkte en resa med Uber ikväll. Jag hade åkt samma sträcka tidigare i veckan så jag blev något snopen när kvittot visade ett pris som var 240% av vad det var tidigare i veckan. Jag kikade inte jättenoga vad det var för pris som visades i appen före min beställning men jag är 99% säker på att det inte var någon surge pricing.
Du kanske har råkat ut för ubers nya prissättning?

Uber to hike fare prices based on where you live | Daily Mail Online
 

Thornado

Medlem
Jag vill också minnas att det ska synas men det syns inget sådant på den här turen.

Då borde det ju inte ha varit surge fare då.
Eftersom du åkte samma sträcka tidigare så vore det ju intressant att jämföra de olika komponenterna på kvittot (tid/avstånd/de olika delarna i priset) för att se vad det är som skiljer sig.

Jo, men vad ska man göra sedan då? Det finns inga alternativ för att bara ifrågasätta en faktura vad jag kan se.

Kanske "I would like a refund" -> "I had a different issue with my charge"?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

nollbit

Medlem
Då borde det ju inte ha varit surge fare då.
Eftersom du åkte samma sträcka tidigare så vore det ju intressant att jämföra de olika komponenterna på kvittot (tid/avstånd/de olika delarna i priset) för att se vad det är som skiljer sig.

Sen en tid tillbaka berättar väl inte Uber om att det är price surge? Priset blir bara högre såvitt jag vet.

Om allt annat misslyckas kan du ju gå direkt på deras kommunikationsansvariga i Sverige, Bodil Sidén (@bodilsiden) | Twitter
 

RonnieK

Medlem
Jag testade appen i veckan och det var flera gånger priset bumpades med 2.1x just innan beställning. Motivationen var "high demand". Detta var dock ganska tydligt och beställningen gick då inte igenom utan man fick börja om.
 

Elias

Medlem
Var i Polen för några dagar sedan och gjorde diverse korta Uber resor för mellan 10-20 PLN på några få kilometer på runt 10 min styck. Döm om min extrema förvåning om när en av resorna i efterhand visat sig "vara" 64 kilometer kors och tvärs över hela staden och varat i två timmar och fyrtio minuter och kostat 229 PLN. Priset från början var 10PLN. Har inlett kontakt med Uber nu. Hur brukar dem vara på och lösa sånt här?
 
Toppen