Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Andreas.Net

Medlem
Lite OT men om man har Amex Elite sant skaffar detta kort, så har man ju 32000 baspoäng per år och då blir det ju nästan svårt att missa guld, funderar på hur vida ett guld intjänat på detta sett kan räknas emot lifetime gold ?
 

Thornado

Medlem
Lite OT men om man har Amex Elite sant skaffar detta kort, så har man ju 32000 baspoäng per år och då blir det ju nästan svårt att missa guld, funderar på hur vida ett guld intjänat på detta sett kan räknas emot lifetime gold ?

Till detta kan man dessutom lägga diskussionerna om att familjekontot i EB3.0 även ska tillåta att det delas baspoäng inom familjen. Beroende på hur det implementeras så är guldet nästan klart med hjälp av dessa två kort samt en familjeresa i Plus till Europa.

Det kommer hursomhelst att vara väldigt viktigt att få det bekräftat från så många källor som möjligt (och förhoppningsvis kommunicerat i officiella regler) exakt vad som kommer att gälla för lifetime gold. Även om jag gärna ser att kreditkortsbaspoäng räknas så kan jag väl personligen tycka att det vore rimligt att endast influgna baspoäng (av medlemmen själv) räknas. Förutom 10 år EBG+ i rad så kan jag tycka att det vore trevligt med någon annat kriterie också om man av någon anledning missat ett år, t.ex. 10 år i rad eller 15 år totalt som EBG+. Alternativt EBG for life vid 1 miljon influgna baspoäng (då kan man ju iofs fixa det genom ett travelpass och ett halvårs resande i Norge).
 

ldmnt

Medlem
Det nya point-earner kortet rullar på fint i väntan på det nya "riktigt brandade"-kortet. 15+15 poäng direkt in på saseurobonusmastercard.se. Kommer testas utomlands kommande vecka.

Gick inte att använda samma kod som det lät som att det skulle gå att göra, fick hem en ny kod på posten. Kanske kommer fungera med den gamla för det riktiga kortet.

Gick inte att göra en betalning på Billhop. Något i stil med "Inte tillräckligt med pengar på kortet" klagade den på.
 
Det nya point-earner kortet rullar på fint i väntan på det nya "riktigt brandade"-kortet. 15+15 poäng direkt in på saseurobonusmastercard.se. Kommer testas utomlands kommande vecka.

Gick inte att använda samma kod som det lät som att det skulle gå att göra, fick hem en ny kod på posten. Kanske kommer fungera med den gamla för det riktiga kortet.

Gick inte att göra en betalning på Billhop. Något i stil med "Inte tillräckligt med pengar på kortet" klagade den på.
Fick du 15+15, dvs 30 poäng per 100 kr?
 

ldmnt

Medlem
Fick du 15+15, dvs 30 poäng per 100 kr?

Exakt så!
Screen Shot 2017-05-22 at 22.46.24.png
 

STJ

Medlem
Jag blev uppringd igår och fick uppmaning att inte använda extrakortet innan huvudkortet. Jag fick extrakortet i förra veckan och försökte använda med befintlig kod, fungerade ej. Jag fick därefter kod hemskickad till extrakortet men har inte prövat igen. Hon från SEB som ringde var inte säker på om det skulle komma ny kod till huvudkortet eller om befintliga kommer att fungera.
 

Meazza

Medlem
Jag blev uppringd igår och fick uppmaning att inte använda extrakortet innan huvudkortet. Jag fick extrakortet i förra veckan och försökte använda med befintlig kod, fungerade ej. Jag fick därefter kod hemskickad till extrakortet men har inte prövat igen. Hon från SEB som ringde var inte säker på om det skulle komma ny kod till huvudkortet eller om befintliga kommer att fungera.
Samma här. Tydligen så blir det nuvarande huvudkortet ogiltigt (!) i samma sekund som det nya extrakortet används för första gången. De hade heller ingen förklaring till varför extrakorten gått ut först eller varför de gamla koderna inte har funkat till nya korten.
 
Toppen