Senaste nytt

DoubleTree Resort Higueron (Malaga)

khybner

Medlem
Hej hej,
Någon som varit på Doubletree-resorten i Higueron (Fuengirola/Malaga) på solkusten och vill dela med sig av hur det var? Lär finnas en Michelinstjärnerestaurang på hotellet bl.a.

Bokade några nätter i slutet av februari (rum med havsutsikt och balkong från 79 EUR). Kan ju alltid hoppas på en rimlig HHD-uppgradering nu...

Resan dit? Ja, lyckades få en ToR med Swiss i deras P-klass för 2 800 kr :cool:

Lite OT men en annan mkt bra restaurang är Los Marinos Jose i slutet av strandpromenaden (Paseo Maritimo). Grymt bra fiskrestaurang med bra vinlista. 3-4 min med bil från hotellet

Ingen stjärna men med i Guiden
 

Jönsson

Medlem
IMG_3791.JPG

Har avklarat min första stay på hotellet. Kanske inte min typ av hotell, lite väl mycket design och vita blanka ytor men på det hela taget rätt trevligt.

Rollo var en spännande upplevelse. Vackra presentationer framförallt. Michelinstjärnan? Har kanske ätit bättre men presentationerna gjorde mycket för upplevelsen. Väldigt kreativt. Det tar ett par timmar att ta sig igenom alla serveringar.

Många "compliments" och "on the house" både från reception och i barer/restauranger. Köpte en lättare måltid ala carte restaurangen (som var sådär) och fick efter maten två halvliters flaskor snaps på huset. Tog några snabba och lämnade resten. Måste vara svårt att få det att gå runt på det sättet. Gratis Champagne på rummet och lite snacks plus vatten.

Generellt bra service förutom kvälls/nattreceptionen som verkade trötta.

Öppet badrum på rummet, inget jag föredrar. Kanske ett plus för bubbelbadet som man med lite god vilja ändå kunde se TVn från.

Takbaren var mysig om än torftig. Nästan alla flaskor bakom en vägg så man ser inte hur drinkarna tillverkas. Bartendern fixade dock detta genom att blanda vid bordet. Många trevliga gäster, blev kvar till stängning trots att jag borde sovit långt tidigare (trevliga damer kanske). Han i baren fixade en riktigt bra GT. Monkeys 47 med ett holländskt och lite exklusivare tonic water med myntasmak. Någon som kan namnet? I det ett limeskal samt några enbär. En av de bättre gin tonic detta år. Ett stort minus för att allt serverades i plastglas. Säkerhet i poolområde samt det faktum att det var en öppen takbar. Bartendern skulle jag anställa själv. Han lyfte stället socialt.
 
Last edited:
Toppen