Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

ante888

Medlem
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana Airlines, SAS
Kabinklass: First class (O)
Avreseort: Stockholm/Arlanda (ARN)
Destination: Seoul (ICN)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 95000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3136 SEK
När (avresans tidpunkt): 15-SEP
Bokad: 17-MAY

Det blir ARN-FRA med Lufthansa i business,
FRA-ICN med Asiana First
ICN-FRA med Asiana First
FRA-ARN i SAS Plus

Ska bli kul, min första First. Ska försöka byta till Lufthansa på utflighten för att få se FCT, har tajmat så det funkar med anslutningen till FRA.
 

anbrand

Medlem
Jaha då var det dags att göra entré i den här tråden även om jag bokat otaliga bonusresor tidigare, främst via LH där jag "bodde" under närmare 10 år för ja, en livstid sedan, eller tio år iaf.

Har inte varit på en egen semester på ungefär samma tid men nu är det mini dags. Planen var att vänta till sommaren men längtan blev för stark, inte omöjligt vi klämmer in en till, men nu orkade jag inte vänta längre efter vad som har känts som den segaste höst/vinter/våren i mannaminne. Vill tacka mina vänner här (ni vet vilka ni är... :) som stått ut med mina sms och mitt tjat och så går han sedan bara och bokar utan förvarning :) Nog om detta:

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH, TG
Kabinklass: C, F
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 95.000, 1 pax. AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3700ish SEK
När (avresans tidpunkt): 24 Maj 2017, hem 27 Maj 2017 (2 nätter)
Bokad: Maj 2017

map

Map Style:
ms-wls.gif
Plain
ms-wls2.gif
Light
ms-bm.gif
Blue Marble



ARN DAFIF Stockholm [Arlanda], AB, SE
FRA AIP Frankfurt [Rhein-Main], HE, DE
HKG AIP Hong Kong [Intl - Chek Lap Kok], HK
BKK DAFIF Bangkok [Suvarnabhumi Bangkok Intl], 11, TH
MUC DAFIF Munich (München, Freising) [Franz Josef Strauss Intl (Munich Intl)], BY, DE

ARN-FRA LH (801) 09:55-12:05 Airbus AA321 seat 3 C
FRA-HKG LH F (796) 22:10 -15:25 Airbus A380-800 seat 1 K
HKG-BKK TG F (607) 20:45 - 22:25 Boeing 747 seat 1 K
-
BKK-HKG TG F (606) 16:00 - 19:45 Boeing 747 seat 1 K
HKG - MUC LF F (731) 23:15 - 05:25 Airbus A340-600 seat 1 K
MUC - ARn LH C (2412) 06:10 - 08:15 Airbus AA321 seat 1 A

Tanken är att boka om första benet ARN- FRA från LH 801 09:55-12:05 till LH 803 12:55-15:00 men det var tjock just då, tänkte jag ringer LH nu i helgen när de har vikarier på plats i växeln :) 6 timmar i FCT är mer än väl och jag har vart inne FRA förr och ursäkta ni som bor, parden my french, men finns det en tråkigare stad i Tyskland? (min åsikt :)

Ni damer och herrar med mer vana än jag vid detta, kan ni se något roligare på hemvägen? Skulle gärna prova något annat än LH i F hemåt. Nu landar jag på söndag morgon (burr) på ARN men har hela dagen fritt även om jag inte önskar vara allt för sent in på kvällen. Det uppskattas en massé och belönas med något kallt och alldeles precis lagom skummande :)

Bokat och klart, bara någonstans att bo då, två nätter. Maximera poäng? Nej det är inte en sådan resa. Det är en resa tillsammans med Jack Reechers Night School, kall öll, mat (äta upp mig lite) och sol. Vila. Ingen jobbmobil, påslagen iaf. :)

Mitt resmönster kommer fr.om. hösten att ändars i form destinationer och Asien kommer att öka. För boende i BKK finns det som bekant gott att välja efter tycke, smak och syfte med resan. för en livstid sedan så var det min vardag i Asien men det var som sagt ett tag sedan så jag såg därför extra fram emot att göra en grundlig analys med det i bakhuvudet men med öppet sinne. Det gick sådär. Mitt val föll på en gammal kär bekant och passade på att nyregistrera mig i deras bonusprogram innan jag lyfte luren. Home away from home, nervöst..

After lite artighetsfraser och omkopplingar..."Hotel Manager speaking Sir, Welcome Home" Han har på denna korta tiden inte bara draigt fram 15 år gamla uppgifter (ok, det köper jag) men LÄST på!) Ja, sen gick det ganska bra därifrån och de tar över från TG F på BKK airside (!?). Nytt hotell, samma människor, många minnen. Ses snart, känns som att jag går safe där och deras upplägg, det blir ett par nätter per år men nu är det privat.

About the club | Shangri-La Hotel Bangkok

Tack för mig :)
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Utan att titta på dina datum så spontant skulle jag söka efter BKK-SIN-TYO för att kanske få in en SQ C plus Ana F och sen kanske Asiana A380 på vägen hem?
 

palmen

Moderator
Jaha då var det dags att göra entré i den här tråden även om jag bokat otaliga bonusresor tidigare, främst via LH där jag "bodde" under närmare 10 år för ja, en livstid sedan, eller tio år iaf.

Har inte varit på en egen semester på ungefär samma tid men nu är det mini dags. Planen var att vänta till sommaren men längtan blev för stark, inte omöjligt vi klämmer in en till, men nu orkade jag inte vänta längre efter vad som har känts som den segaste höst/vinter/våren i mannaminne. Vill tacka mina vänner här (ni vet vilka ni är... :) som stått ut med mina sms och mitt tjat och så går han sedan bara och bokar utan förvarning :) Nog om detta:

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LH, TG
Kabinklass: C, F
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 95.000, 1 pax. AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3700ish SEK
När (avresans tidpunkt): 24 Maj 2017, hem 27 Maj 2017 (2 nätter)
Bokad: Maj 2017

map

Map Style:
ms-wls.gif
Plain
ms-wls2.gif
Light
ms-bm.gif
Blue Marble



ARN DAFIF Stockholm [Arlanda], AB, SE
FRA AIP Frankfurt [Rhein-Main], HE, DE
HKG AIP Hong Kong [Intl - Chek Lap Kok], HK
BKK DAFIF Bangkok [Suvarnabhumi Bangkok Intl], 11, TH
MUC DAFIF Munich (München, Freising) [Franz Josef Strauss Intl (Munich Intl)], BY, DE

ARN-FRA LH (801) 09:55-12:05 Airbus AA321 seat 3 C
FRA-HKG LH F (796) 22:10 -15:25 Airbus A380-800 seat 1 K
HKG-BKK TG F (607) 20:45 - 22:25 Boeing 747 seat 1 K
-
BKK-HKG TG F (606) 16:00 - 19:45 Boeing 747 seat 1 K
HKG - MUC LF F (731) 23:15 - 05:25 Airbus A340-600 seat 1 K
MUC - ARn LH C (2412) 06:10 - 08:15 Airbus AA321 seat 1 A

Tanken är att boka om första benet ARN- FRA från LH 801 09:55-12:05 till LH 803 12:55-15:00 men det var tjock just då, tänkte jag ringer LH nu i helgen när de har vikarier på plats i växeln :) 6 timmar i FCT är mer än väl och jag har vart inne FRA förr och ursäkta ni som bor, parden my french, men finns det en tråkigare stad i Tyskland? (min åsikt :)

Ni damer och herrar med mer vana än jag vid detta, kan ni se något roligare på hemvägen? Skulle gärna prova något annat än LH i F hemåt. Nu landar jag på söndag morgon (burr) på ARN men har hela dagen fritt även om jag inte önskar vara allt för sent in på kvällen. Det uppskattas en massé och belönas med något kallt och alldeles precis lagom skummande :)

Bokat och klart, bara någonstans att bo då, två nätter. Maximera poäng? Nej det är inte en sådan resa. Det är en resa tillsammans med Jack Reechers Night School, kall öll, mat (äta upp mig lite) och sol. Vila. Ingen jobbmobil, påslagen iaf. :)

Mitt resmönster kommer fr.om. hösten att ändars i form destinationer och Asien kommer att öka. För boende i BKK finns det som bekant gott att välja efter tycke, smak och syfte med resan. för en livstid sedan så var det min vardag i Asien men det var som sagt ett tag sedan så jag såg därför extra fram emot att göra en grundlig analys med det i bakhuvudet men med öppet sinne. Det gick sådär. Mitt val föll på en gammal kär bekant och passade på att nyregistrera mig i deras bonusprogram innan jag lyfte luren. Home away from home, nervöst..

After lite artighetsfraser och omkopplingar..."Hotel Manager speaking Sir, Welcome Home" Han har på denna korta tiden inte bara draigt fram 15 år gamla uppgifter (ok, det köper jag) men LÄST på!) Ja, sen gick det ganska bra därifrån och de tar över från TG F på BKK airside (!?). Nytt hotell, samma människor, många minnen. Ses snart, känns som att jag går safe där och deras upplägg, det blir ett par nätter per år men nu är det privat.

About the club | Shangri-La Hotel Bangkok

Tack för mig :)
Ett tips framöver om du vill lägga in en bild på din routing är att använda den funktionen som finns i forumet.
Finns en liten jordglob mellan kameran och disketten i rutan man skriver sin text, använder man den så görs det autoamtiskt en karta på samma sätt som för gcmap.
Taggen för detta kan se ut så här (utan mellanslag efter [)
[ ROUTEMAP]ARN-FRA-HKG-BKK-MUC-ARN[ /ROUTEMAP]

Resultatet blir då

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

anbrand

Medlem
Ett tips framöver om du vill lägga in en bild på din routing är att använda den funktionen som finns i forumet.
Finns en liten jordglob mellan kameran och disketten i rutan man skriver sin text, använder man den så görs det autoamtiskt en karta på samma sätt som för gcmap.
Taggen för detta kan se ut så här (utan mellanslag efter [)
[ ROUTEMAP]ARN-FRA-HKG-BKK-MUC-ARN[ /ROUTEMAP]

Resultatet blir då

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Tack palmen, noterat, till mitt försvar skall sägas att jag försökte men gick bet.
 

RonnieK

Medlem
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa / Turkish
Kabinklass: 5 st Business + 1 st Economy
Avreseort: Stockholm
Destination: Malé
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 60,000 (+AmEx voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3,392 SEK + 150 SEK (ombokningsavgift)
När (avresans tidpunkt): Påsk 2018
Bokad: Maj 2017

Retur bokad!

Det öppnades inte upp någon business för returen på önskad dag (330 dagar innan planerad hemresa). En dag senare dök det upp två biljetter hem fast för en dag efter önskad hemresedag. Slog till så fort Tallin öppnade och säkrade returen. Även om det fanns business för alla legs så bokades sista korta i ekonomi då transfern blev 4h kortare.

ARN-FRA Lufthansa business
FRA-IST Lufthansa business
IST-MLE Turkish business

-- Destination --

MLE-IST Turkish business
IST-VIE Turkish business
VIE-ARN Lufthansa economy


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nu återstår en väntan på att det släpps returbiljetter på önskad dag vid ett senare tillfälle eller att jag på något sätt lyckas skramla ihop ca 90,000 Hilton-poäng till för att lägga på en 8:e natt på Conrad Rangali (hoppas på det senare) :)

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa / Turkish / Austrian
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Malé
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 60,000 (+AmEx voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3,400 SEK + 150 SEK + 150 SEK (ombokningsavgift)
När (avresans tidpunkt): Påsk 2018
Bokad: Maj 2017

Bokade om hemresan igår. Uniteds hemsida visade att det hade dykit upp businessstolar IST-VIE-ARN men när jag ringde Tallin såg agenten bara en stol ut från Vien. Suck... Den mycket trevlige agenten bad mig dock vänta i luren ett tag så skulle han se vad han kunde göra. Nästan fem minuter senare sade han "now I fixed it for you!". Oklart hur han grävde fram en extra plats men bra jobbat oavsett!

ARN-FRA LH 807 (I)
FRA-IST LH 1304 (I)
IST-MLE TK 730 (I)

-- Destination --

MLE-IST TK 731 (I)
IST-VIE TK 1883 (I)
VIE-ARN OS 313 (I)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

srg

Medlem
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Lufthansa & Swiss
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Charlotte (tillbaks från Miami)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 55,000 (AMEX voucher)
Skatter&avgifter (per person): 2942kr
När (avresans tidpunkt): Aug 2017
Bokad: Maj 2017

LH 2413 ARN-MUC
LH 428 MUC-CLT
Hyrbil
LX 65 MIA-ZRH
LX 1250 ZRH-ARN


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bokade helt av en tidigare bokning som var ARN-OSL-EWR,MIA-OSL-ARN i SAS Plus, så jag fick ingen ombokningsavgift. Tyvärr tog Lufthansa bort sin första klass till CLT tidigare i år :\
 

Krotan

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Air New Zealand
Kabinklass: Business, First, First, Business (samma på hemvägen)
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Auckland (AKL)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 120.000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4143kr
När (avresans tidpunkt): Mars 2018
Bokad: Maj 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bokade in en resa för nästa påsk med två legs med Thai och First. Blir långa stopovers i BKK på bägge hållen dock. Funderar på om resan kan optimeras på något sätt. Vill gärna maxa First så långt det bara går när man nu ändå ska ut så långt och betalar för First (i poäng givetvis!).
Tips och idéer på bättre routing med samma eller mera First mottages tacksamt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen