Senaste nytt

Eurobonus poängintjäning med Lufthansa (och codeshare)

agehall

Medlem
Har man inte ställt den frågan innan så kan man ju omöjligt veta att en omdöpning till allmänna förvirringstråden skulle vara befogat.

Söker man på "code share" tror jag nog man kommer fram till det ganska snabbt. ;)

Undviker väldigt gärna att flyga codeshare, men jobbar på ett större företag där vi har avtal med SAS, måste man åka ett visst datum till en viss plats en viss tid och inte SAS har något annat. Så sitter man i det jävla skeppet :rolleyes:

Jag gissar dock att avtalet inte gäller code share flighter, men det kanske det gör. Oavsett så är nog tricket att prata med en riktigt resebyrå (som ni säkert också har avtal med) och se till att de bokar de riktiga flighterna istället.
 

AABack2ARN

Medlem
Vet inte hur det i Sverige och svenska reseavtal men i USA är det vanligt att de som reser på skattefinansierade biljetter måste välja ett amerikanskt flygnummer oavsett om flyget trafikeras av ett icke-amerikanskt bolag eller ej (om det går så klart)

Leder till absurditeter som att man flyger på SAS med en UA-kodad biljett som är avsevärt mycket dyrare än en SK-kodad biljett samma sträcka, eller tvingas resa via europeiska hubbar enbart för att kunna ha amerikanska flygbolagskoder.

Har någonstans fått för mig att detta är en viktig orsak till att codeshare-konceptet fått sådant fotfäste som det ju faktiskt fått när interline-avtalen i princip borde fungera lika bra.
 

Holloman

Medlem
En förmodligen en dum fråga som jag borde hitta i gamla trådar, men jag lyckas bara hitta trådar om intjäning. Vad är raten EB poäng vs Miles & More miles? Är det 1 till 1 dvs om awardflygningen kräver 170000 miles. innebär det att jag kan boka det med 170000 EB poäng?
 

chazzie

Medlem
Vill man tjäna så mycket EB-poäng som möjligt i Eco på resor till Nordamerika så är det United och Air Canada som gäller, de ger i alla fall 50% i billigaste ekonomiklass, United gav 100% förut men tyvärr inte längre, förut var United det klockrena valet.

Lufthansa är däremot trevliga att flyga med.
 

Brandten

Medlem
Chattade precis med SAS för att försöka luska ut vad mina flighter i mars 2016 skulle generera på EB-kontot.

ARN-OSL (SK) 250
OSL-FRA (LH) 200
FRA-IAH (LH) 1325
IAH-CUN-IAH-AMS (UA) 3450
AMS-OSL (SK) 500
OSL-ARN (SK) 250
TOTALT: 5975
 

Siljevm

Medlem
Här blev mina eurobonus poeng vägrat. Var också ARN-FRA, FRA-ARN med Lufthansa i julen. Har nu skickat reply med kopia på biljett.
Det var mannen som betalade, han fick sina poeng.
 
Toppen