Senaste nytt

Kreditera poäng till annat bolag än man vill nyttja status för

mha321

Medlem
Men kan man kombinera det med eurobonus förmåner lounge etc?
Man kunde väl förut, men det har väl rapporterats att man inte får det längre. Tekniskt sett kan man ha båda, men det tillåts inte.

Sedan kan man komma runt det, tex genom att ha ebd i bokningen tills man sitter i loungen och då ändra via online incheckningen. Men det är ju inte 100%igt att det fungerar, baserat på de rapporter man läst om det.
 

igelkotten

Medlem
Oklart vad gäller fasttrack, men i loungen kommer man in genom att swipea sitt statuskort, och sedan, efter 2-3 sekunder, scanna sitt boardingkort. Man kommer då in i loungen och kan fortsatt kreditera till det andra programmet.
 

Karl Pedal

Medlem
Brukar fungera bra att ange sitt ena kort vid incheckning eller bokning, för status och förmåner på flygplatsen, sedan ändrar man vid gate eller som redan nämnts, via online incheckningen (om denna är åtkomlig fortfarande). Det kan låta besvärligt, men har nästan alltid fungerat för mig. Tror att jag bara har blivit nekad att göra ändringen en enda gång, av ett 50-tal försök, och krediteringen har alltid hamnat rätt.
 

imartin

Medlem
Jag gör det ibland. Det räcker egentligen att man ha med sig sitt guld kort och när man nekas en förmån såsom priority check in eller priority boarding etc så visar man upp det. Personalen brukar förstå vad man håller på med.
 

agehall

Medlem
krediteringen har alltid hamnat rätt.
Det har vi rätt många motexempel på, så det ska man inte lita på fungerar. Det är relativt ofta det brukar kunna bli fel när man ändrar FFP i sin bokning. Med andra ord, var lite försiktig med det där och räkna med att poängen kan hamna fel.
 
Toppen