Senaste nytt

Flightdiary.net eller flightmemory.com

HCas

Medlem
Har börjat att lägga in mina flighter i Flightdiary och har en enkel fråga: finns det något sätt att undvika att den "dubbelregistrerar" en flygplats vid en layover? Jag besöker ju inte Kastrup två gånger när jag byter plan där, men Flightdiary räknar förstås så om jag lägger in ARN-CPH och sedan CPH-XXX. Eller är det bara något man får leva med?
 

palmen

Moderator
Har börjat att lägga in mina flighter i Flightdiary och har en enkel fråga: finns det något sätt att undvika att den "dubbelregistrerar" en flygplats vid en layover? Jag besöker ju inte Kastrup två gånger när jag byter plan där, men Flightdiary räknar förstås så om jag lägger in ARN-CPH och sedan CPH-XXX. Eller är det bara något man får leva med?
Tror det är något du får leva med, var väl samma information flightmemory.

Du besöker 2 flygplatser på varje flight, de ser ju inte om det är en genomgående biljett eller inte. Du kan ju gjort något i Köpenhamn under ett stopp på 3h
 

HCas

Medlem
Tror det är något du får leva med, var väl samma information flightmemory.

Du besöker 2 flygplatser på varje flight, de ser ju inte om det är en genomgående biljett eller inte. Du kan ju gjort något i Köpenhamn under ett stopp på 3h

Tack för svaret! Misstänkte att det var så och förstås såklart varför det är utgångspunkten. Men tänkte ifall det fanns någon mer eller mindre dold funktion för att koppla ihop flighter som s.a.s. "hör ihop".
 

Canadien

Medlem
Tack för svaret! Misstänkte att det var så och förstås såklart varför det är utgångspunkten. Men tänkte ifall det fanns någon mer eller mindre dold funktion för att koppla ihop flighter som s.a.s. "hör ihop".
Se det som starter eller landningar och inte besök så går matematiken ihop :)
 

sweflyer

Medlem
Verkar som att Flightdiary har övergått och blivit en del av Flightradar24, intressant utveckling.
Jag såg också det när jag var inne idag. Jag tror att de alltid har ägt båda domänerna och det bara är en brandingfråga egentligen. Hittade ingen historik, men så här ser det ut per idag - Flightradar24 AB är ägare:

>>> Thu, 18 May 2017 13:50:29 GMT <<<
Domain Name: FLIGHTDIARY.NET
Registrar URL: GoDaddy: nettsider, hosting tjenester, domenenavn registrering
Registrant Name: Fredrik Lindahl
Registrant Organization: Flightradar24 AB
 
Toppen