Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

palmen

Moderator
Har inte kunskap nog att göra en djupare analys för vad som är ekonomiskt försvarbart men vill man differentiera statusnivåerna kanske 0:- för Diamonds är en väg att gå. 750:- är helt klart ett bra pris men "Gratis" klingar alltid bäst..:)
Även om vi skulle vilja det så sysslar inte flygbolag och kortföretag men någon välgörenhet. De vill ju inte gå back på dessa erbjudanden direkt och börjar man med att gratis ge ut 12k baspoäng under ett år så är man back en hel del där från start.
Man har ju differentierat statusnivåerna nu. Diamond/Pandion 800 och resten 1500 kronor, värdet av att vara Diamond jämfört med Gold kan man diskutera i oändlighet men det är inte mycket som skiljer de två nivåerna så jag ser det som ett bra steg att göra skillnaden större så att fler siktar på Diamond istället för Guld. Detta är en liten bäck i det sammanhanget
 

nonicoc

Medlem
DHL Express kommer pilot korten skickas med. Jag påtalade att jag åker utomlands tidigt nästa vecka, så dom skulle försöka snabba på försändelsen på något sätt. Tack och bock SAS Eurobonus Mastercard!

Jag fick just svar från SEB Kort (meddelande skickat och mottagit i inloggat läge): Korten kommer inte skickas med DHL utan med vanlig post.
 

Attachments

  • IMG_9302.PNG.png
    IMG_9302.PNG.png
    279,6 KB · Visningar: 369
Jag fick just svar från SEB Kort (meddelande skickat och mottagit i inloggat läge): Korten kommer inte skickas med DHL utan med vanlig post.
Då har de kanske ändrat sig eller så har nån av dem fel. Han jag snackade med på telefon sa att normalt sett skickar de ut korten med posten, men i just detta fallet blir det DHL Express.
Kan ju vara så att den du fick svar av inte hade full koll utan gjorde en kvalificerad gissning..
Det är mkt spekulationer och det är förståligt då de fått improvisera en hel del eftersom vi ju gick utanför så de har designat lanseringen av kortet, då får man räkna med att de inte har full koll på allt, att de inte kan ge korrekta svar när de gör speciallösningar osv osv
 

palmen

Moderator
Det man kan förlora är ju de 10000 poängen? eller får man de oavsett om man redan är kund eller inte?

Sitter i samma sits nämligen...
Jag har svårt att se att de som väljer att signa upp för detta dyrare kort inte skulle få singup. Det har väl framgått av den info som kommit ut att man får 10k vid uppgradering till premium om man tittar bilden i första posten.
 

NiNE

Medlem
Gällande priset för olika EB-nivåer så var min tolkning av det hela att 12000 baspoäng (som inte kan användas till att resa) inte är värt något över huvud taget för en EBD-medlem, och därför får EBD 800 kronor i rabatt, då en av de största fördelarna med kortet blir inaktuell för dem. Som EBD är ju statuspoäng värdelösa som jag ser det då det ändå inte går att nå en högre nivå (EBP nås pga hög spend).
 

aldrighemma

Medlem
Gällande priset för olika EuroBonus-nivåer så var min tolkning av det hela att 12000 baspoäng (som inte kan användas till att resa) inte är värt något över huvud taget för en EBD-medlem
Nja... Jag är EBD, och för mig är dom 12000 status poängen i högsta grad intressant för att behålla EBD. Det är säkert många med mig som är EBD men har ett väldigt oregelbundet resemönster från år till år.
 
Toppen