Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

P-L

Medlem
Fick också mitt samtal nu.

De mottog gärna feedback på deras hemsida. 15000p kommer mot slutet av sommaren. Dubbla poäng för alla nivåer (30,40 och 50) tills augusti.
 

bnr

Medlem
Någon som fått klarhet i om dubbla poäng bara gäller för piloter eller om det gäller för alla?
 

ldmnt

Medlem
Fick också mitt PointEarner idag, och det står klart och tydligt att det är ett nytt Premiumkort i välkomstbrevet. Det har även NFC som det skrivits om tidigare.

När man talar om trollen fick jag meddelande hemifrån att vårt point earner också redan dykt upp. Mycket bra :)

Någon som fått klarhet i om dubbla poäng bara gäller för piloter eller om det gäller för alla?

Jag har fattat det som att det gäller för alla med nya kortet. Så fördelen för piloterna är att de har några dagar extra att spendera på, + 5000p extra utöver de 10.000p alla som ansöker får
 

palmen

Moderator
Enkelt och lättförståeligt vore en årsavgift om 0:-(EBD+) och i steg om 500:- upp till 1500:- (EBB).
Så du menar att EBD ska få 12k baspoäng gratis varje år?
Tycker summorna är rätt vettiga i sig för vad vi nu vet om kortet. Att ge bort ett sådant kort gratis är inte ekonomiskt försvarbart. Det är som att Amex skulle börja ge ut Amex Elite gratis till Diamonds och högre.

Som Diamond så får man ju ett mervärde här helt klart då man sparar ca 700 kronor, det är en bra differentiering mot Guld kan jag tycka.

För 1500 kronor per år tycker jag det fortfarande verkar vara ett väldigt bra kort så jag tror inte att det är avgörande om man är diamond eller inte för att skaffa kortet.
 

spritfet

Medlem
+1 på PointEarner i lådan.

Edit: Nu spekulerar jag, men kan det inte vara så att PointEarner ser likadant ut oavsett huvudkort och det är därför det kommer direkt? Det nya huvudkortet har ny design och inte tryckt?
 

VictorB

Medlem
Har länge haft planerna på att skaffa ett SAS Eurobonus Mastercard men det har aldrig blivit av men kanske är dags nu? Kan jag då få 4000 Eurobonuspoäng när jag skaffat det och sedan få 10000 poäng till när jag byter till ett SAS Eurobonus World Mastercard Premium när det blir officiellt lanserat?
 

palmen

Moderator
Har länge haft planerna på att skaffa ett SAS Eurobonus Mastercard men det har aldrig blivit av men kanske är dags nu? Kan jag då få 4000 Eurobonuspoäng när jag skaffat det och sedan få 10000 poäng till när jag byter till ett SAS Eurobonus World Mastercard Premium när det blir officiellt lanserat?
Det är väl bara att testa, du har nog inget att förlora på det skulle jag gissa på
 

VictorB

Medlem
Det är väl bara att testa, du har nog inget att förlora på det skulle jag gissa på
Härligt då gör jag ett försök så får vi se hur det går. Håller även tummarna att SAS Eurobonus World Mastercard Premium förhoppningsvis kommer att ha stöd för Samsung Pay som dess föregångare så man inte behöver släppa runt på kortet :)
 
Toppen