Senaste nytt

Conrad Tokyo - erfarenheter

Jensik

Medlem
Bägge helt OK hotell, jag bodde på dem i påskas @Flyerbandit .
Jag föredrar Conrad, där personalen var mer serviceminded, hotellet fräschare (Hilton var helt ok, men inte i samma klass som Conrad) och vi hade ett större rum.
Var bra att bo på bägge så man har olika utgångspunkter att ta sig runt i Tokyo.
Den japanska frukosten var trevlig på Hilton, dock är den i restaurangen på nedervåningen, så man har inte samma fina utsikt som från loungen. Tänk på att den måste bokas dagen innan (innan kl 18 dagen innan har jag för mig)
 

Flyerbandit

Medlem
Tack @Jensik
Hur var frukosten på Conrad jämfört med Hilton?
Har fina minnen av Hiltons frukost vid tidigare besök, men det är 3 år sen sist på Hilton i Tokyo.
 

Jensik

Medlem
Det finns ju inget som hindrar att man tar en mimosa i loungen efter frukost och tittar på utsikten då, det gjorde jag vid senaste besöket ( Hilton Tokyo alltså )
Det gick fint ja. Vi tog oss en kaffe efter den japanska frukosten. De blev dock lite förvirrade eftersom vi var uppskrivna på frukosten i restaurangen, så vi fick förklara för dem att vi kom därifrån ;)
 

Jensik

Medlem
Tack @Jensik
Hur var frukosten på Conrad jämfört med Hilton?
Har fina minnen av Hiltons frukost vid tidigare besök, men det är 3 år sen sist på Hilton i Tokyo.

Ungefär som på Hilton. De hade dock mer japansk frukost i Conradloungen,(bla Nattō som du bör testa om du inte gjort det), vilket jag inte minns att de hade i Hiltonloungen (antagligen för att de erbjuder det i restaurangen istället)
 

Flyerbandit

Medlem
Ungefär som på Hilton. De hade dock mer japansk frukost i Conradloungen,(bla Nattō som du bör testa om du inte gjort det), vilket jag inte minns att de hade i Hiltonloungen (antagligen för att de erbjuder det i restaurangen istället)
Låter bra det! Tack.
Jodå, jag har testat Natto, dock inte en favorit för mig
 

taxvalp

Medlem
Har två stays på Hilton Tokyo senaste månaden och var även här 2013. Sammanfattning:
- Viss försämring sedan 2013 då det var riktig champagne i loungen även till frukost och bemannad bar där vid kvällscocktails.
- Utmärt recognition om man har status och/eller bott där tidigare. Vi har haft storflyt med uppgradering till svit båda gångerna trots billigaste rummet.
- Frukosten håller hög klass. Omelettkock både i lounge och huvudrrestaurang men större utbud i restaurangen som dock kan bli ganska fullsatt attraktiva tider. I sommar finns även en japansk frukost för executive lounge-gäster i den japanska restaurangen. Har ej provat men den verkar mycket spännande...
- Loungen kan bli full när det är hög beläggning. I dag var det väntelista(!) för evening cocktails. Finns dock en låst och helt oskyltad lounge för HHD som man kan få tillträde till om man frågar, lite bättre mat men ingen skumpa.

Testar Conrad nästa helg!
 

taxvalp

Medlem
Nu har även jag testat Conrad. Som förväntat ett snäpp bättre på de flesta punkter. Större rum med mycket gadgets och finesser och turndown-service förstås. Om läget är bra eller inte beror förstås på vad man ska göra i denna jättestad men gångavstånd till Ginza och nära Tokyo station är förstås bra.

Loungen är betydligt lugnare än på Hilton och utbudet bättre. Mer att välja på i frukostbuffén och bättre meny men inget bubbel till frukosten till skillnad från Hilton. Conrad känns allmänt lugnare än Hilton men jag kan sakna känslan på Hilton där det ständigt är liv i receptionen (på gott och ont...)

Hilton får nog vara förstahandsvalet för oss även framöver men jag förstår dem som tycker annat.
 

toer00

Medlem
Nu har även jag testat Conrad. Som förväntat ett snäpp bättre på de flesta punkter. Större rum med mycket gadgets och finesser och turndown-service förstås. Om läget är bra eller inte beror förstås på vad man ska göra i denna jättestad men gångavstånd till Ginza och nära Tokyo station är förstås bra.

Loungen är betydligt lugnare än på Hilton och utbudet bättre. Mer att välja på i frukostbuffén och bättre meny men inget bubbel till frukosten till skillnad från Hilton. Conrad känns allmänt lugnare än Hilton men jag kan sakna känslan på Hilton där det ständigt är liv i receptionen (på gott och ont...)

Hilton får nog vara förstahandsvalet för oss även framöver men jag förstår dem som tycker annat.

Inget bubbel till frukost! Det är det som är grejen med en lounge! ;-)
Men under andra tider..._
 

Maja

Medlem
Bumpar denna tråd, funderar på om jag ska ändra vår bokning från Hilton Tokyo too Conrad Tokyo istället. Tar tacksamt emot input.

Är vårt första besök i Tokyo, vi har med oss vår 10-åriga dotter. Är Diamond nu vid bokningstillfället, men kommer ha halkat ner till Gold vid vår vistelse.

Loungen är stängd för renovering på Hilton under våra datum och man hänvisas till en restaurang. Jag är ju å andra sidan inte Diamond så inte ens säkert att jag har tillgång till loungen.

Betalar givetvis mer poäng på Conrad, men frågan är om det är värt bytet? Vi kommer bo två nätter på Conrad Osaka innan.
 
Toppen