Senaste nytt

Vad göra med sina 2-4-1 vouchers?

Jag har också 3 st Amex 2-4-1 vouchers liggande som jag antagligen inte kommer använda, då jag vill använda mina poäng till annat. Någon annan som har samma problem? Dvs vad gör man med vouchers som man inte använder? Känns ju slösigt att bara låta dom ligga och skräpa.
 
Jag har också 3 st Amex 2-4-1 vouchers liggande som jag antagligen inte kommer använda, då jag vill använda mina poäng till annat. Någon annan som har samma problem? Dvs vad gör man med vouchers som man inte använder? Känns ju slösigt att bara låta dom ligga och skräpa.
Vad ska du ha poängen till om du inte ska använda dem för att resa? Eller använder du dem enbart för uppgraderingar eller dylikt?
 

A380

Medlem
Jag har också 3 st Amex 2-4-1 vouchers liggande som jag antagligen inte kommer använda, då jag vill använda mina poäng till annat. Någon annan som har samma problem? Dvs vad gör man med vouchers som man inte använder? Känns ju slösigt att bara låta dom ligga och skräpa.

Om man ska se detta som ett problem så har jag också problem. Voucher och poäng finns. Men jag är osäker på att jag kommer använda vouchern. Kanske boka en resa åt en vän?...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Eltoro76

Medlem
Åkte nyligen på min första 2-4-1 voucher på en mycket trevlig förstaklassresa med Lufthansa från frankfurt till Tokyo och hem med Thai från Bangkok. Nog om det, kan man verkligen boka resa med 2-4-1 utan att själv åka?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Problemet är väl att det fortfarande är ens egna poäng som ryker. Hade varit enklare om man kunde ge bort vouchern, alternativt om den man bokar åt hade kunnat betala med sina egna poäng. För det kostar väl pengar att föra över poäng mellan EB-användare (det hade jag gärna sett som något kostnadsfritt för EBD+...)
 

Eltoro76

Medlem
om man räknar på EN förstaklassbiljett till asien är det 95000 poäng och då är det 4750 kr bara för poängen...
 
Toppen